Hoppa till innehåll

Problem Med Cd-rom Läsare


Gäst Justfiwi
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Hejsan,

 

Det här blir mitt andra ämne postat idag som handlar om strul med min internet dator, som förresten suger.

 

Det är såhär:

Min CD-Rom läsare fungerar itne som den ska. Om man sätter in en skiva, så hittar den det inte. Det fungerar någon gång ibland, men sedan vägrar den fungera igen :S Det här är hel skummt tycker jag.

CD-romen är av sorten PHILIPS CDRW48A

 

Jag har omformaterar hårddisken förut, men den vägrar ändå fungera... vad kan det vara för något?

Tacksam för snabba svar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

hänt mej med...

vad jag gjorde? jadu... köpte en ny o_o , typ 100-300 kr kanske ? med DVD-R/RW till och med XD

Okej, men jag orkar verkligen inte köpa en ny om det visar sig vara ett enkelt fel som går att fixa :)

Såå, kom igen! Ge mig en lösning (inte bara säg, köp en ny)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Ja du kan nju titta så att alla kontakter sitter som de ska till den så det ej är glappis men troligtvis börjar lasern att säga upp sig. Inget att göra åt då, bara köpa ny.

Okej, så vilka kablar ska vara isattadå? Skulel vara tacksamt för namn på kablarna och bild på dom

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Det är inte en chans att det är en kabel som sitter löst. Det skulle inte fungera "ibland" i sådana fall. Prova att sätta in en läsarlaserrengörarskiva (kul ord :)). Har samma problem med min 7 år gamla dator, vissa skivor går att läsa vissa inte.

Hmm... hur får jag tag på en sådan där skiva då?

Men jag tror att min kompis har en sådan, men den är till PS2... fungerar den till Pc då också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...