Hoppa till innehåll

Sa-mp Server

Rekommendera inlägg

Skrivet

Guide steg för steg hur du hostar en egen San Andreas Multiplayer server.

Först går du in på www.sa-mp.com och väljer downloads.

Sen tar du Windows Server 0.2.2 (spelar ingen roll vilken mirror) Samma sak gäller Linux om du har det, Det finns till Linux längre ner.

Sen så måste du ha WinRaR att packa upp den med, Så du börjar med att spara den på skrivbordet. Sen så extractar du den till en Mapp(Valfritt Namn)

När du har gjort det så kan du se en Notepad fil som heter server.cfg, Den öppnar du upp.

När du har öppnat den så ska du skriva in announce 1 nån stans där du vill ha den, Sen så ändrar du Hostname till kanske Min server, Notera att det måste stå hostname Min Server då.

När du e klar med det så startar du sampserver.exe och låter den ladda färdigt, Om du har brandvägg så kanske du måste stänga av den om den inte tillåter.

Stäng inte ner sampserver.exe nån gång föränn du ska stänga av servern.

Starta SAMP.

Klicka på add server, och där skriver du in din Ip Adress så här dinip:7777 (dinip:7777 ska vara Din Egna IP : 7777)

Sen klickar du 'OK'

Nu borde du kunna se din server på favoriter, Om du gör det, Gå in och börja spela.

Detta var bara en guide hur du får igång servern, Mer guider om Scripting m.m kommer sen.

Mvh. DamelQ

• 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Gäst DamelQ
Skrivet

Bra Guide!!! :D

Tack, Uppdaterar guiden varje gång det kommer nya saker.

• 2 månader senare...
Gäst jeppedoli
Skrivet

Men hur kan jag lägga till teleporter och sånt?

• 3 veckor senare...
Gäst jeppedoli
Skrivet

Men när jaag har addat " 7777 " så står det : (rettriving info...) 7777

som det står ju inte serverns namn :angry:

och hur får jag den på internet listan så alla kan gå in på den? och hur kan jag sätt namn på min server?

och hur gör man teleporter och ånt typ att man skriver : /teles så kommer det upp massa teleporter. och vf är det en moneygrub? :(

Skrivet (redigerat)

Alltså, jag har lyckats starta en server och folk joinar den, kan också visa er hur man lägger in filter scripts, gamemodes, plugin....skicka PM!

Redigerat av Choklad
  • Skapa ny...