Hoppa till innehåll

Roliga Skämt / Onödig Fakta / Allt Som Har Med Humor Att Göra Xd


Gäst Kosmoo
 Dela

Rekommendera inlägg

18 skäl till att vara glad över att du inte är tonåring länge...

1. Aldrig någonsin skulle du komma på tanken att låta en kompis göra en hempermanent på dig.

2. Du behöver inte göra slut med någon av anledningen att han är skorpion och du har läst att era tecken inte passar ihop.

3. Höjden av pinsamhet är inte att det råkar trilla en tampong ur handväskan.

4. Du behöver inte längre minst tre timmar inför en fest för att prova kläder, sminka dig och fixa håret.

5. Att oroa sig över att sugmärken på halsen syns är inte en naturlig del av vardagen.

6. Du måste inte hångla i sjutton timmar tills tungan domnar. Du kan ha sex med en gång.

7. När du väljer killar är det inte av ytliga anledningar som att de har bil. Eller åtminstone körkort.

8. Upptäckten av en finne på näsan innebär inte att du vägrar lämna huset på tre dagar.

9. Du slipper ha mössa på dig inomhus. Och solglasögon.

10. Att "gå ut" en fredag betyder nuförtiden att gå på krogen. Inte att driva runt på gatorna eller hänga uppklädd runt den lokala korvkiosken och dricka dåligt vin.

11. I korvkiosken har du dessutom råd med en tunnbrödsrulle om du skulle vara sugen. Inte bara "en halv pommes med extra ketchup".

12. Du måste inte gå runt med bar mage eller kontiga färger som du inte passar i bara för att det råkar vara modernt.

13. Hälften av månadsbudgeten går inte längre till Clerasil och läppcerat med fruktsmak.

14. I simhallen kan du byta om i lugn och ro utan att automatiskt kolla in ifall andra har större bröst än du.

15. Ytterst sällan händer det nuförtiden att du faller i gråt framför spegelbilden "för att du är så ful".

16. På bion slipper du låtsas vara rädd för fåniga saker ur dåliga skräckfilmer bara för att Han tröstande ska lägga armen om dig.

17. Du skulle inte drömma om att låtsas vara extremt road av skateboard, Arsenal, Formel 1, deathmetal alternativt Det kommunistiska manifestet bara för att killen du spanat in ska få upp ögonen för dig.

18. Du ägnar inte en massa tid åt att oroa dig över celluliter, övervikt eller form på tuttarna. Istället är du lätt överviktig, har några celluliter samt små bröst men har insett att du faktiskt är jäkligt snygg ändå!

 

 

 

 

Onödig fakta:

Namnet Wendy dök upp för första gången någonsin i boken Peter Pan.

En giraff kan slicka sig ren om öronen.

En stjärnfisk kan vända sin mage ut och in.

Man sover halva livet.

Crazy frog blev förbjuden i ett antal europeiska länder pga. att han visade sitt köns organ.

I ett digitalur vibrerar kvartskristallen 32 768 gånger per sekund.

Kvinnor blinkar nästan två gånger så mycket som män.

En kyss innehåller 9 mg vatten, 0,7 g äggviteämnen, 0,18 g organiskt material, 0,7 g fett, 0,45 g salt och 250 sorters bakterier.

Espressokaffe innehåller över 800 olika smaker. Det är fler än i t ex vin.

Stockholm tillsammans med Reykjavik, har den renaste luften av alla huvudstäder i hela världen.

Endast en person av två miljarder kommer att leva till 116 års ålder.

Mikrovågsugnen uppfanns genom att en forskare gick förbi ett radar rör som fick en chokladkaka i hans ficka att smälta.

Oprah har sex tår på ena foten

 

Och sista av alla!

Det finns fler kycklingar än vad det finns människor på vår planet.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa av tonåringsskämten var ju riktigt roliga. Stämmer in skitbra på många. 2, 10, 11, 16 och 17 ftw! =D

Och hur vet du det, P14? Själv tycker jag att skämten värkade rippade i.o.m att de bara handlade om nästan bara 1 kön, tjejer.

 

Kan du försöka att formulera dig så att man åtminstone förstår? Självklart är skämten rippade, trodde du att han satt och tänkte ut dem själv?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa av tonåringsskämten var ju riktigt roliga. Stämmer in skitbra på många. 2, 10, 11, 16 och 17 ftw! =D

 

Och hur vet du det, P14? Själv tycker jag att skämten värkade rippade i.o.m att de bara handlade om nästan bara 1 kön, tjejer.

 

Kan du försöka att formulera dig så att man åtminstone förstår? Självklart är skämten rippade, trodde du att han satt och tänkte ut dem själv?

 

Jaha, hehe.. de flesta personer som är under 15 brukar vara lite, mjo, du vet.. 'Ipwna$$ofallz!'. Då tänkte jag att du kanske förstod men okej, jag förklarar. Du är 14, om du kollar rubriken på första serien med skämt så kanske du ser texten "18 skäl till att vara glad över att du inte är tonåring länge... ". 14 är väl också tonåren? Då är det väl ganska självklart att du inte kan veta att skämten passar in "skitbra"? Ett annat skäl är att skämten handlar om tjejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa av tonåringsskämten var ju riktigt roliga. Stämmer in skitbra på många. 2, 10, 11, 16 och 17 ftw! =D

 

Och hur vet du det, P14? Själv tycker jag att skämten värkade rippade i.o.m att de bara handlade om nästan bara 1 kön, tjejer.

Kan du försöka att formulera dig så att man åtminstone förstår? Självklart är skämten rippade, trodde du att han satt och tänkte ut dem själv?

 

Jaha, hehe.. de flesta personer som är under 15 brukar vara lite, mjo, du vet.. 'Ipwna$$ofallz!'. Då tänkte jag att du kanske förstod men okej, jag förklarar. Du är 14, om du kollar rubriken på första serien med skämt så kanske du ser texten "18 skäl till att vara glad över att du inte är tonåring länge... ". 14 är väl också tonåren? Då är det väl ganska självklart att du inte kan veta att skämten passar in "skitbra"? Ett annat skäl är att skämten handlar om tjejer.

 

Om jag är tonåring så vet jag ju faktiskt om de passar in bra. ._. Jag är ju inte direkt isolerad ifrån tjejer heller, eller vad du nu fått för dig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aeeh du nossload , du är 13 år , försöker bete dig moget för att

du ska passa in i "the cool gang" lägg ner för fasiken.

Och om folk stavar fel , och om folk är korta , och om folk är feta ,

och om folk tycker grejjer är tråkigt/roligt , och om folk gillar är käka

lite mer , och att folk är långa.

So what? folk är som dom är o de kan inte stoppa för , o för

att någon säger en sak till den personen betyder det inte att

han ska "ändra" sig till det dom vill att han ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...