Hoppa till innehåll

Dödar Skolan Kreativitet?


urban123
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Jag orkade inte kolla på filmen, var ju så himla lång.

 

Men jag tycker att min skola är väldigt bra just när det gäller kreativitet. Jag går i Kunskapsskolan, å där får man liksom bestämma och tycka och tänka vad man ska arbeta med och hur, just hur man ska gå tillväga. Där så uppskattar de att vi uppfinner saker, kommer på nya sätt och liknande.

 

Så GO Kunskapsskolan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm...Vet inte om jag skulle hålla med eller inte.Ibland kanske den "dödar kreaviteten" men man får också bättre kreativitet t.ex. på bild,musik osv.

Ja, men grejen är ju att det är så lite bild, musik och sånt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa dåliga skolor dödar nog kreativitet, de uppmuntrar inte lärande, konst, kreativitet, skapande med mera.

 

I min skola finns det få lärare som uppmuntrar elever, men jag brukar gå till dem och prata istället för de ouppmuntrande lärarna. Om min skola inte skulle ha några bra lärare alls skulle jag byta skola, man får också tänka lite själv om man inte blir uppmuntrad.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...