Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah
Skrivet (redigerat)

Asså, kött som kött! Jag skulle till och med tänka mig att äta genmodifierat kött. Kloning är framtiden!

Håller med!

Man har ju "klonat" fram kycklingar utan fjädrar och med saftigare kött. Om dem kycklingarna får barn så blir deras avkomma också som föräldrarna. Så vi får godare kycklingar som inte behöver plockas, och då blir det billigare att köpa dem.

Man håller på att klona kor just nu så att dem inte kan få galna kosjukan. Det är ju superbra!

Jag ser inget fel med att klona djur efter vårat behov. Dem lider ju inte av det, vi befriar dem från många sjukdomar och mycket mer :)

Hej jag har några frågor angående kloning:

1.Hur klonar man?

2.Vad behöver man för att klona?

3.Tror ni man kommer klona djur innan dom blir utrotade?(dum fråga)

4.Hur tror ni kloningen kommer utvecklas?

5.Ska man ta nåt hårstrå/DNA för att klona?

Diskutera gärna vidare.

OBS:Vet inte om detta skulle vara i debattforumet.

1. Man tar några celler från ett djur och stoppar dem i ett ägg. Man kan även modifiera cellerna man tar från djuret och sedan stoppa in dem modifierade cellerna i ägget. Därav ordet genmodifiering.

2. Man behöver celler från et djur

3. Ja. Det är faktiskt många forskare som håller på att klona fram redan utrotade djur, såsom mammutar. Man tar cellerna från skelletet. Dessa utrotade djur planeras att återigen finnas på jordens yta om cirka 30-50 år (Om vi inte har förstört jorden innan dess, annars kommer vi att se dem på en annan planet eller i underjordiska städer där vi kommer att bo :P)

4. Jag tror att man kommer att kunna få fram bättre sätt för att modifiera cellerna och DNA:t. På detta sett kan man helt och hållet klona bort sjukdomar från djur och människor och med enkelhet skapa helt nya raser som passar människans alla behov (Ett djur eller växt med alla sorters näringsämnen som vi behöver, då behöver vi inte föda upp så många djur på antagligen dem underjordiska städerna eller på andra planeter när jorden är förstörd)

5. Svarade på det i fråga 1 och 2. Jag tror att det är möjligt att klona från hårstrån men då måste man ändra på cellerna eftersom dem är döda.

jo...de vill ju inte göra en asgard och tillslut döma sin ras pga ingen ny dna kommer in och tillslut så blir ju alla kloner bara skräp helt enkelt. ;)

Asgarderna blev ju bara som dem blev för att dem genmodifierade sig så himla mycket för att kunna hålla all kunskap i deras hjärna så dem kunde inte göra barn, och var tvungna att klona om sig själva om och om igen.

Men våra kloner kan skaffa barn. :P

Redigerat av Mindtwistah
Gäst Mindtwistah
Skrivet

Det finns vissa som säger sig ha gjort det. Det är väldigt enkelt faktiskt, precis som att klona ett djur: Man tar bara en cell från en människa och befruktar ett ägg med det.

Men det är olagligt, fast det kommer att bli lagligt om några år, när vi bemästrat kloningstekniken mera. För nu finns det ganska stor risk att klonen dör, och om en människoklon gör det så ses det som Brott mot Mänskligheten eller mord eller nått :P

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...