Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Med Privat Serve !


VAZE
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej !! jag har spelat wow i några månader nu och jag vill ta en paus för att spara pengarna så jag vill köra privat serve men jag har ett problem när jag ska spara på realmlist (asså spara serve ip) så står det kunde inte skapas typ nått sånt vet ni hur man fixar det eller har jag glömt nått man måste göra innan skulle va bra om ni kunde hjälpa elr göra en steg för steg guid (den behöver inte vara lång bara så jag fattar) det skulle va bra :)

 

bara så ni vet så har jag windows vista

Redigerat av sfsfs
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vista kan man inte ändra realmlist filen i wow.

DÄREMOT kan man skriva över den, så det enda du behöver göra är att göra en ny fil i dina dokument (lr liknande)

skriv in så att det ser ut som du vill att din realmlist ska se ut.

tex

set realmlist 127.0.0.1

spara den sedan som realmlist.wtf

kopiera filen och klistra in den i din wow mapp (skriv över din gamla)

Redigerat av BloodRogue
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vista kan man inte ändra realmlist filen i wow.

DÄREMOT kan man skriva över den, så det enda du behöver göra är att göra en ny fil i dina dokument (lr liknande)

skriv in så att det ser ut som du vill att din realmlist ska se ut.

tex

set realmlist 127.0.0.1

spara den sedan som realmlist.wtf

kopiera filen och klistra in den i din wow mapp (skriv över din gamla)

 

 

vad menar du med skriv över ?? hur gör man det ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

I vista kan man inte ändra realmlist filen i wow.

DÄREMOT kan man skriva över den, så det enda du behöver göra är att göra en ny fil i dina dokument (lr liknande)

skriv in så att det ser ut som du vill att din realmlist ska se ut.

tex

set realmlist 127.0.0.1

spara den sedan som realmlist.wtf

kopiera filen och klistra in den i din wow mapp (skriv över din gamla)

 

 

vad menar du med skriv över ?? hur gör man det ?

 

Alltså du klistrar in den i mappen C:\Program\WorldofWarcraft\

Antagligen så ska du lägga in den i mappen som heter WTF, men det är bara vad jag tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vista kan man inte ändra realmlist filen i wow.

DÄREMOT kan man skriva över den, så det enda du behöver göra är att göra en ny fil i dina dokument (lr liknande)

skriv in så att det ser ut som du vill att din realmlist ska se ut.

tex

set realmlist 127.0.0.1

spara den sedan som realmlist.wtf

kopiera filen och klistra in den i din wow mapp (skriv över din gamla)

 

vad menar du med skriv över din gamla ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kolla, du kan inte ha 2 filer som heter samma sak i samma mapp, så då måste du skriva över en, du måste ersätta ena med den andra, t.ex. om du gör ett word dokument och ska spara den, då måste du välja först vart den ska sparas, men sen när du öppnar den igen då behöver du bara trycka Spara för att spara den, då ersätter den den gamla som du första sparade och sätter dit den nya, alltså, om du skriver en historia, en blir du trött och Spara Som och slår av, sen nästa morgon vill du fortsätta, då öppnar du den igen vart du sparade den, och så fortsätter du skriva, men då ska du till din stuga, så då trycker du Arkiv Spara och då Skriver den över den gamla Historia.doc med det du skrivit under den dagen, så om du har suddat allt och skrivit: Hej, så när du trycker Spara så sparar den över din långa historia och den blir: Hej

 

eller om du har skriver mera, t.ex. historien går: hej jag heter

 

sen sparade du och gick och la dig, sen vakna du och skrev vidare så det blev: hej jag heter Jörgen

 

sen spara du den, då ersätter den den första som bara var hej jag heter, och nästa gång du öppnar den så står de: hej jag heter Jörgen

 

men om du då har en fil du inte kan ändra, då måste du göra en helt ny, sen när du skrivit det du vill, då trycker du: Spara Som och sparar den till mappen vart filen som du inte kunde ändra är och då kommer det en skylt: Det finns redan en fil vid det här namnet, vad vill du göra? sen får du 3 alternativ: Spara Som (spara nån annanstans) Skriv Över (ersätt den gamla med den nya) och Avbryt (spara inte dit och du får välja nån annanstans) då väljer du Skriv Över och BANG du har ersatt den gamla med den nya.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...