Hoppa till innehåll

Musikskapar Program


jockeo
 Dela

Rekommendera inlägg

Till en början skulle jag tipsa om att börja med Magix eller nåt liknande simpelt program (såsom E-Jay). Detta gjorde dock inte jag innan jag började med Fl. Men nu efteråt så ångrar jag att jag inte gjorde det!

Sen när du väl har lärt dej behärska dej det så kan du gå vidare till någon bättre sequencer såsom Fl, Cubase eller Reason.

Många säjer att Fl är lättare än de två än de två sistnämnda och jag är iaf beredd att hålla med om att Cubase är mycket mer komplicerat. Enligt min mening iaf.

Reason har jag inte testat så jag har ingen aning faktiskt.

Men vill du så kan du ju tanka Cubase istället för Fl eftersom att om du har Cubase och Fl så kan du använda Cubase som huvudsequencer (musikprogram) och Fl som trummsampler. Men ingen av dessa program är dock gratis, men finns att få tag på andra sätt som andra användare ovan har skrivit.

 

Om du vill kan jag även ladda upp lite ljud för att visa vad man kan göra i Fl :)

 

 

////// Daniel

Redigerat av RaXeZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...