Hoppa till innehåll

Online Secutiry Guide

Staejjkarn

Rekommendera inlägg

En gång när ja logga in på MSN hade jag et nytt mail och jag läste det sen började datan bugga lite och jag hade två nya saker på skrivbordet,''Online Security Guide'' och ''Security Troubleshooting''.Varje gång jag startar internet så kommer en helt annan sida upp ''www.onlinesecurity.com'' och när jag tänker ändra sida så kommer det upp ett popuppfönster spm säger att jag helst ska scanna med hjälp av sidan och då gör jag det men när det är klart så står det att utgivaren kunde inte vertifieras.Och precis när sidan laddat klart(innan jag börja scanna)står det i en ruta att visruset kan sno alla mina lösenord och den kan lätt lägga sig in på exe. filer och när scanningen är klar står det om jag vill spara elr inte och det står att det är en exe. fil(själva virus scanningen) och eftersom utgivaren inte kunde vertifieras vet jag inte om själva sidan kan vara ett trick så jag ''råckar'' ladda ner viruset.Är det nån som har stött på den här sidan förut som kanske vet var det e för grejer det kan vara??

PS.Jag scannar allt med ''F-Secure'' och det står att det är inget fel på datan.

Redigerat av Futurama
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vanlig ording frågar F-Secure om du godkänner att produckten du laddar ner är okej, och då chansar jag att du svara ja och gav produckten/viruset tillstånd till datan.

Det kan vara så att F-Secure tror nu att produckten/viruset är nåt helt annat eftersom du gav produckten tillstånd och med andra ord måste du "blåsa om" datorn.

Oftast brukar F-Secure hitta viruset innan dess effekt börjar värka, viruset bytter namn men viruset läggs endå i F-Secures fängelse i väntan på ditt svar om vad du vill göra med viruset.

Ps: Jag är rätt dålig på Virus Skydd och det är är iaf vad jag tror, baserat på egna händelser/erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...