Sidney Skrivet 6 Mars 2008 Rapport Skrivet 6 Mars 2008 Har en fyrkantig bild, saken är den att jag vill att den ska va rund. Alltså inte bara själva motivet utan hela bilden. Kan nån hjälpa mig? Har tillgång till Photoshop och Paint. Citera
Ozoon Skrivet 6 Mars 2008 Rapport Skrivet 6 Mars 2008 bilder är fyrkantiga, du får göra bakgrunden transparent (spara som PNG eller GIF) Citera
Sidney Skrivet 6 Mars 2008 Författare Rapport Skrivet 6 Mars 2008 Funkar inte. När jag sparar som GIF väljer jag transparent, men bakgrunden är fortfarande med (som é helvit). Jag håller på att göra ett mobiltema, bilden jag håller på med nu är markeringen för vart man markerar (hoppas ni fattar). Om det va till nån hjälp för när ni hjälper mig. Citera
Ozoon Skrivet 6 Mars 2008 Rapport Skrivet 6 Mars 2008 Bakgrunden ska inte vara nån färg alls, har du vit bakgrund i photoshop så blir den vit när du sparar också, men om du tar bort det vita så blir det istället ett "rutnät" i bakgrunden Citera
Sidney Skrivet 7 Mars 2008 Författare Rapport Skrivet 7 Mars 2008 Bakgrunden ska inte vara nån färg alls, har du vit bakgrund i photoshop så blir den vit när du sparar också, men om du tar bort det vita så blir det istället ett "rutnät" i bakgrunden Det gör man hur...? Använde typ PS för typ mer än 1 år sen. Kommer inte ihåg nåt typ. Citera
Ozoon Skrivet 7 Mars 2008 Rapport Skrivet 7 Mars 2008 göm bakgrundslagret, eller konvertera det till ett vanligt lager och sudda bort det vita Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.