💬
Logga in
Fuska.se

Övertala Mina Föräldrar Att Köpa Xbox 360

24 svar · startad

Nån som vet hur jag kan övertala mina föräldrar att låta mig köpa ett Xbox 360?

Dom säger bara: Vänta lite så sjunker priserna.. Så har dom sagt ända sen jag ville ha ett (typ 1 år sen). Nu har priserna sänkts men dom säger typ: Vänta tills priserna sänks ännu mer. Och så tror dom att jag kommer spela mer om jag köper ett men jag spelar ju när jag igentligen skulle ha spelat på datorn.. asså hjälp mig nån!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Dina pengar. Gör vad du vill för dom. Åk ner och köp ett 360 bara så kan inte dom göra nåt åt det. De kanske lackar ur, men det går över.

Nivå 7 · Fuskare

Gör vad du vill med dina pengar. Det ska inte dom bestämma över.

Men det är så att dom är inne på ett konto, och det är lixom bara dom som kan ta ut dom :/

18 Mar 2008

Tillägg: Jag kom också på att jag skulle köpa tillsammans med mina syskon alltså alla betalar en varsin del.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Tillägg: Jag kom också på att jag skulle köpa tillsammans med mina syskon alltså alla betalar en varsin del.

Köpte med min brorsa, kan dock bli lite problem om man vill skaffa xbox live-guld. =/

Varför det?

19 Mar 2008
Nivå 6 · Fuskare

Har du kört xbox 360 förut? Är svårt att förklara annars. :P

Jag har kört Xbox 360 ja, men inte Online.

27 Mar 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Dina pengar. Gör vad du vill för dom. Åk ner och köp ett 360 bara så kan inte dom göra nåt åt det. De kanske lackar ur, men det går över.

Bra att vi försöker se saken ur andras perspektiv, tyresö.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Bra att vi försöker se saken ur andras perspektiv, tyresö.

Vad menar du med det?
Nivå 5 · Fuskare

Hur myckset skadet kosta då? just nu tycker ja att dom har sängt priserna jättte mycket :P

Nivå 5 · Fuskare

PRISUTVECKLING:

Premium Edition

Arcade

Core System

Elite

Premium HDMI Edition

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

↗ till inlägget
Gör vad du vill med dina pengar. Det ska inte dom bestämma över.
Föräldrarna har ansvar för vad sina barn gör, och så länge man inte är myndig är det de som bestämmer.

Nivå 5 · Fuskare

Om man får vecko-peng eller vad man nu än får... så tycker jag att man ska få använda sig av dem till det som inte föräldrarna tycker är vettigt eftersom att man kanske inte får chansen att köpa det man önskar sig när man blir äldre...!

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Om man får vecko-peng eller vad man nu än får... så tycker jag att man ska få använda sig av dem till det som inte föräldrarna tycker är vettigt eftersom att man kanske inte får chansen att köpa det man önskar sig när man blir äldre...!

Men det är fortfarande föräldrarna som bestämmer. Låter de inte dig köpa något så får du inte köpa det helt enkelt.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Så dina föräldrar bryr sig inte om du köper porrtidningar och cigaretter eftersom det är dina egna pengar?
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Så dina föräldrar bryr sig inte om du köper porrtidningar och cigaretter eftersom det är dina egna pengar?

word.
Nivå 7 · Fuskare

men du det e ganska stor skillnad på cigarreter och ett xbox 360!!!

↗ till inlägget

helt rätt om få vecko penge osv så ska ju ffs få göra va f*n man vill för dom (förutom olagliga saker som att köpa alkohol tobak osv) jag jobbar ihop mina pengar (genom att sälja tidningar på helgerna) och känar ca 1000-1500 kr i månaden och jag skulle ta självmord ifall jag inte skulle få göra vad jag ville för dom (som att köpa ett 360 eller nåt annat)
28 Mar 2008
Nivå 5 · Fuskare

Men ovavsätt om de är ett xbox 360 eller porrtidning så ska föräldrarna bekräfta att dom tillåter dig till köpet.

Slut snackat, ni ska alltid säga "Gå och köp bara", tror inte en suck på att ni skulle våga göra det.

Men tillviso håller jag med, jag har nästan tillåtelse att köpa vad jag vill för mina pengar eftersom mina föräldrar ger mig den tillåtelsen och respekterar hur jag har hanterar mina pengar.

Testa att förklara att det bästa spelen på marknaden är exclusiva konsol spel. (vilka?) jo GTA IV t.ex.

Förklara att konsolerna förmedlar den bästa spelupplevelsen med all teknologi i konsolerna.

(Dock tror jag PC förkännar om inte mer credits, det går inte att slå PC inom teknologi m.m)

Det finns millijon tals sätt att övertyga sina föräldrar, gäller bara att lista ut dom bästa fakterna varför du bör ha just en xbox360 och förklara dom för dina föräldrar.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in