Reeze Skrivet 17 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 Hej! Jag är en dum liten människa från någonstans... Jag undrar en (o)nödig fråga: 0.1. Hur gör man för att få ett forum? Det här "IP.Board" (tror jag) som används till det här forumet. 1.1. Måste man betala för ett domän namn till forumet? 1.2. Måste man också betala för att ha "Gallery"? 1.3. Är det svårt att skaffa sig ett "IP.Board"-forum? Mina andra frågor angåeende "vBullentin"... 2.1. Hur mycket kostar det? 2.2. Hur får man en "medlemsprofil" för att skapa ett eget forum från "vBullentin"? Hoppas någon smart person lyckas svara på dessa (krångliga) frågor... //Reese Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DamelQ Skrivet 17 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 0.1 Registererar sig på en Gratis Forum sida. 1.1 Beror på vad du vill ha för Domän, Finns gratis. 1.2 Det tror jag inte. 1.3 Det beror på, Om du vill ha som fuska.se måste du betala en liten avgift så du kan ha hela på Engelska, Annars använder du gratis versen och får ha på Engelska. vBulletin is? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reeze Skrivet 17 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 vBullentin är ett "forumsprogram" som används lite här och där. Travian använder det, vet jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nerd Skrivet 18 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2008 0.1. Hur gör man för att få ett forum? Det här "IP.Board" (tror jag) som används till det här forumet. 1.1. Måste man betala för ett domän namn till forumet? 1.2. Måste man också betala för att ha "Gallery"? 1.3. Är det svårt att skaffa sig ett "IP.Board"-forum? Mina andra frågor angåeende "vBullentin"... 2.1. Hur mycket kostar det? 2.2. Hur får man en "medlemsprofil" för att skapa ett eget forum från "vBullentin"? 0.1. Kan ladda upp ett på i n v i s i o n free, utan mellanrum då.1.1. Nja, du kan skaffa ett konstigt domän namn typ som www.*namn*.se.nu, annars om du vill ha typ .com eller .se så kostar det kanske 10 dollar. 1.2. Oftast inte. 1.3. Nej, bara gå in på i n v i s i o nfree.com , utan mellan rum igen. Register account/forum, och välj lite saker. Rätt simpelt. 2.1. Olika på vad du vill ha. 2.2. No idea. 1.2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 23 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2008 Hej! Jag är en dum liten människa från någonstans... Jag undrar en (o)nödig fråga: 0.1. Hur gör man för att få ett forum? Det här "IP.Board" (tror jag) som används till det här forumet. 1.1. Måste man betala för ett domän namn till forumet? 1.2. Måste man också betala för att ha "Gallery"? 1.3. Är det svårt att skaffa sig ett "IP.Board"-forum? Mina andra frågor angåeende "vBullentin"... 2.1. Hur mycket kostar det? 2.2. Hur får man en "medlemsprofil" för att skapa ett eget forum från "vBullentin"? Hoppas någon smart person lyckas svara på dessa (krångliga) frågor... //Reese 1.1. Ja, om du vill ha .se, .com, .net, .eu eller liknande domän så kan det bli svårt att få tag på en sådan gratis.1.2. Det ska nog följa med. 1.3. Du måste köpa det och ladda upp det hos en host. 2.1 $160.00 each Bulk Prices Licenses Cost Per 1 - 2 $160.00 3 - 5 $148.00 6 - 10 $136.00 11 - 24 $124.00 25 - 49 $114.00 50+ $106.00 vBulletin (Owned License) The owned vBulletin Forum license allows you to run the software on your site indefinitely. Along with this license, you will receive one year of free updates. Beyond the first year, you will have to pay a nominal fee, currently $30, to obtain updates for an additional year. This license includes free support via email and on the community forum. Phone Support is not included in the license price but may be purchased for an additional cost either at the time of initial purchase, or afterwards through the Members' Area. $85.00 each Bulk Prices Licenses Cost Per 1 - 2 $85.00 3 - 5 $79.00 6 - 10 $73.00 11 - 24 $67.00 25 - 49 $62.00 50+ $56.00 vBulletin (Leased License) The leased vBulletin Forum license allows you to use the software on your site for 1 year and gives you access to products updates for that year. After 1 year, you must renew your license or remove the software from your site. This license includes free support via email and on the community forum. Phone Support is not included in the license price but may be purchased for an additional cost either at the time of initial purchase, or afterwards through the members' area. 1 month $60.00 6 months $180.00 12 months $300.00 vBulletin Phone Support Purchasing a phone support contract will provide you access to toll-free (US/Canada only) phone support from 9 - 5 PST (GMT -8), Monday to Friday during the length of your contract. Note: This does not include server support. It is only for vBulletin issues. Also email and forum support is free to all customers. 2.2, kan jag inte svara på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.