Hoppa till innehåll

Pokemon Doom


mibö

Rekommendera inlägg

HEJ!

 

Qu'est-ce que c'est? (vad är det här på franska)

 

Det här är ett nytt pokemon spel som jag har börjat göra med hjälp av advance map

och andra program.

 

Story

 

du börjar i en liten stad som heter Mad City (pallet town), namnet kommer från den galna gym ledaren

i staden. du ska försöka sjasa ut gym ledaren, Doom, som orsakar att staden inte är populär. Efter att du har

besägrat ledaren "märker" du att du har blivit en ganska bra pokemon tränare och sen far du till pokemon ligan

 

Projekt hittils

 

TRAINERS

 

Jag själv:

trainer_087.bmp

trainer_102.bmp

pokemons:

Pikachu (min favorit :P )

 

GYM LEDARE

 

Doom:

trainer_074.bmp

pokemons:

Noctowl

Vigoroth

Houndoom

 

Kan jag hjälpa till?

 

Ja

-med att hitta på och spritta tränare och vilka pokemon de har

-med att hitta på grejer till storyn

-med att hjälpa koda (eller lära mig) i de olika programmen

-med att hitta på ett bättre namn åt spelet

 

Möjliga frågor

 

Fråga: Skall det vara nya pokemons?

Svar: Nej, helst int, bara kanto/johto/hoenn, inte sinnoh för jag kan inte koda så långt

 

Annat bra och veta

 

Jag tillägger saker som att du ska köpa s.s ticket istället för att få det gratis

och du kan även köpa mystic och aurora ticket ;)

 

Cykeln får du inte heller gratis, utan du skall köpa den, men du kan köpa också acro och mach bike

(hoppas dom funkar, jag har inte testat än...)

 

Du kan också köpa fossiler, och du får inte dem heller gratis, men du kan också köpa claw och root fossil

(inte heller säker om dom funkar...)

 

Kontakta mig

 

Min Email och MSN är [email protected]

 

och tilläg inte min msn i onödan, alltså om du inte vill egentligen hjälpa till... och kom ihåg att meddela vem ni är...

så jag vet ;)

Redigerat av mibö
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://i152.photobucket.com/albums/s183/JosJuice/087_skillnad.jpg

Den till vänster är min.

 

 

 

Och så har jag en idé till en stad.

Från början ser det ser det ut som en vanlig stad som är nära vatten. Men om man använder Dive i vattnet så kommer man till en hemlig del av staden som är under vattnet. Alla där bor i grottor, och de som bor uppe på land känner inte till att det bor folk i grottorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet ett VÄLDIGT bra program som du kan använda. (om du inte redan använder det!) Det heter Game Maker. Det tar lite tid att lära sig allt, men det är väldigt bra. Du kan ladda ner det på http//www.yoyogames.com. Du måste dock bli medlem där, men det kostar inget. Jag är själv en användare av GM så jag kan ge dig tips om det är nånting du behöver veta.

 

Jag kan också rita gubbar om du vill ha några. Kan börja rita redan nu. Ska jag göra både utanför matchen (på "fältet") och i strid eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

josjuice, funkar dive i fire red och leaf green, för jag använder fire red som bas, men det var en verkligt bra ide.

jag förstår också skillnaden med mössorna

 

dark_master, jag vill inte använda gamemaker för att då skulle jag hamna börja från noll...

men rita gärna gubbar, helst de vanliga (i matchen alltså)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan göra alla gymledarna om du vill. Älskar att göra sprites. Ska lägga upp ett litet smakprov på en gymledare så får du säga vad du tycker.

http://i25.tinypic.com/2ecetyh.png Här har jag gjort en eld gymledare. Om jag får göra fler för dig så gör jag även overworld spriten till alla sprites jag gör till spelet.

Redigerat av oddy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...