ArgSnickare Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 Jag spelade oblivion och plötsligt frös hela spelet och jag kunde inte göra ctrl+alt+delete så jag tryckte på "starta om" knappen på framsidan av datorn. När datorn startade så blev några av pixlarna typ gula och vita men jag trodde att det skulle försvinna, efter att den där windows loggan har laddat och det ska stå "välkommen" och man kommer till logga in skärmen så blir allt bara helt svart! Sen startade jag i felsäkert läge och då stod det att det var fel på mitt grafikkort som är ett Nvidia 6600. Är det någon som vet hur man fixar det eller har haft samma problem? och vad kan det bero på? Jag har kunnat spela oblivion förut på samma dator och jag har inga mods. Snälla svara :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 ditt grafikkort är pajj. köp ett nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 Eller så kan du för att vara säker, öppna datorn, dra ur grafikkortet och sätt i det igen. Ladda sedan ner och installera om den senaste drivrutinen för din dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 Jag spelade oblivion och plötsligt frös hela spelet och jag kunde inte göra ctrl+alt+delete så jag tryckte på "starta om" knappen på framsidan av datorn. När datorn startade så blev några av pixlarna typ gula och vita men jag trodde att det skulle försvinna, efter att den där windows loggan har laddat och det ska stå "välkommen" och man kommer till logga in skärmen så blir allt bara helt svart! Sen startade jag i felsäkert läge och då stod det att det var fel på mitt grafikkort som är ett Nvidia 6600. Är det någon som vet hur man fixar det eller har haft samma problem? och vad kan det bero på? Jag har kunnat spela oblivion förut på samma dator och jag har inga mods. Snälla svara :( Hände också så med mitt 6600, så att dammtussarna hade strypt fläkten helt och hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 Eftersom NVIDIA GeForce 6800 är minimum för Oblivion så kan det vara därför, och inte ens med det kortet flyter det inte på särskilt väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Nacho: Jag har kunnat spela Oblivion innan utan att det har fryst eller laggat men efter jag lämnade in datorn på service så frös det helt plötsligt. Vitdom: Var kan man ladda ner senaste drivrutinerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Servicen kan ha vart klantiga och skadat något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 (redigerat) Jag har tagit ur grafikkortet och satt in det igen nu, men var kan man få tag på den senaste uppdateringen? Redigerat 3 April 2008 av 940220 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 I tillverkarens hemsida, www.nvidia.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Hummerpojken: tack :) Men kan man kolla vad sitt grafikkort heter utan att öppna datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr.profs Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 GeForce 6600...eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Hummerpojken: tack :) Men kan man kolla vad sitt grafikkort heter utan att öppna datorn? Du har ju ett 6600 kort från Nvidia? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.