negR Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 Finns det/Kommer det komma nåt typ tillbehör så man kan spela PS2-spel på 40 gb? Citera
Gäst InTech Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 nej det tror jag inte, förutom att köpa det från PSN då. Citera
GangsterTwist Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 Omöjligt att köpa bakåtkompatibelt genom Playstation Network..right ? Jag tror du måste lägga till en hårdvara i PS3n. Lite omöjligt för en privat person. Citera
negR Skrivet 28 Mars 2008 Författare Rapport Skrivet 28 Mars 2008 Omöjligt att köpa bakåtkompatibelt genom Playstation Network..right ? Jag tror du måste lägga till en hårdvara i PS3n. Lite omöjligt för en privat person. Man kan köpa PS1-spel där, och dem kan man spela på 40. Citera
GangsterTwist Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 Yes, du kan köpa simpla små klassiker från Playstation Store som dom har modifierat till PS3 såklart. Jag syfta på att det är omöjligt att stoppa in en PS1 CD skiva och köra spelet på PS3:an (Med 40gb modelen) Och omöjligt att köpa bakåtkompatibelt på Playstation Store. Citera
Gäst Kabby Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 Yes, du kan köpa simpla små klassiker från Playstation Store som dom har modifierat till PS3 såklart. Jag syfta på att det är omöjligt att stoppa in en PS1 CD skiva och köra spelet på PS3:an (Med 40gb modelen) Och omöjligt att köpa bakåtkompatibelt på Playstation Store. Du har ganska fel.Det går att spela PS1-spel på PS3 40 GB, men inte PS2-spel. Och det går rykten om att en emulator ska komma på PlayStation Store som man ska kunna ladda ner, som gör det möjligt att spela PS2-spel på 40-GB. SONY har även sagt att detta är möjligt. Citera
Wendos Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 Yes, du kan köpa simpla små klassiker från Playstation Store som dom har modifierat till PS3 såklart. Jag syfta på att det är omöjligt att stoppa in en PS1 CD skiva och köra spelet på PS3:an (Med 40gb modelen) Och omöjligt att köpa bakåtkompatibelt på Playstation Store. Du har ganska fel.Det går att spela PS1-spel på PS3 40 GB, men inte PS2-spel. Och det går rykten om att en emulator ska komma på PlayStation Store som man ska kunna ladda ner, som gör det möjligt att spela PS2-spel på 40-GB. SONY har även sagt att detta är möjligt. Hoppas, då kan man sälja sin PS2:a. x3 Citera
GangsterTwist Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 (redigerat) Yes, du kan köpa simpla små klassiker från Playstation Store som dom har modifierat till PS3 såklart. Jag syfta på att det är omöjligt att stoppa in en PS1 CD skiva och köra spelet på PS3:an (Med 40gb modelen) Och omöjligt att köpa bakåtkompatibelt på Playstation Store. Du har ganska fel.Det går att spela PS1-spel på PS3 40 GB, men inte PS2-spel. Och det går rykten om att en emulator ska komma på PlayStation Store som man ska kunna ladda ner, som gör det möjligt att spela PS2-spel på 40-GB. SONY har även sagt att detta är möjligt. Lägg märke till att jag skrev innan:Omöjligt att köpa bakåtkompatibelt genom Playstation Network..right ? (Right står för att jag inte var 100% säker, bara simpel gissning) Jag tror du måste lägga till en hårdvara i PS3n. Lite omöjligt för en privat person. (Jag tror=Inte 100% säker) Sen så ansåg jag att bakåtkompatibelt menades att det inte gick att köra PS1 eller PS2, fast då om PS1 funkar är det ju bra. Och då vill jag också ha bevis på att Sony har sagt att det är möjligt. Redigerat 28 Mars 2008 av Pavilion Citera
Gäst InTech Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 det går spela ps1-spel på den, det vet jag. men det går inte med ps2 spel. Citera
Gäst Kabby Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 Yes, du kan köpa simpla små klassiker från Playstation Store som dom har modifierat till PS3 såklart. Jag syfta på att det är omöjligt att stoppa in en PS1 CD skiva och köra spelet på PS3:an (Med 40gb modelen) Och omöjligt att köpa bakåtkompatibelt på Playstation Store. Du har ganska fel. Det går att spela PS1-spel på PS3 40 GB, men inte PS2-spel. Och det går rykten om att en emulator ska komma på PlayStation Store som man ska kunna ladda ner, som gör det möjligt att spela PS2-spel på 40-GB. SONY har även sagt att detta är möjligt. Lägg märke till att jag skrev innan:Omöjligt att köpa bakåtkompatibelt genom Playstation Network..right ? (Right står för att jag inte var 100% säker, bara simpel gissning) Jag tror du måste lägga till en hårdvara i PS3n. Lite omöjligt för en privat person. (Jag tror=Inte 100% säker) Sen så ansåg jag att bakåtkompatibelt menades att det inte gick att köra PS1 eller PS2, fast då om PS1 funkar är det ju bra. Och då vill jag också ha bevis på att Sony har sagt att det är möjligt. Googla runt lite, jag har ingen källa, någon länkade pÅ GFaqs. >_> Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.