GangsterTwist Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Skrivet 28 Mars 2008 Jag funderar på att köra alla Metal Gears inom serien innan jag hoppar in i Guns Of The Patriots. Så jag har lite fråger kring det. T.ex. Vad heter första ? (bara Metal Gear solid eller?) kan man köra den på PS2 ? Och jag hittar inte tvåan nånstans, kan man inte få tag på den? linka site där den finns. Sedan Metal Gear Solid Snake Eater och Subsistence, är Subsistence en uppföljare till Snake Eater? Och den sista frågan är, måste man verkligen köra 1:an för att förstå? Jag skulle helst vilja hoppa in i Snake Eater, men jag är rädd att jag inte fattar storyn då. Kommer jag fatta storyn endå?
Gäst Kabby Skrivet 1 April 2008 Rapport Skrivet 1 April 2008 (redigerat) Hurm. Ettan är till PS1 (finns remake till GameCube, undertitel "The Twin Snakes") Det heter bara Metal Gear Solid, ja, det kan man. Tvåan finns säkert på Tradera, t.ex. Metal Gear Solid 3 Snake Eater och Metal Gear Solid 3 Subsistence är i princip samma spel, fast Subsistence har bättre kamera och mer extramaterial. Yah, jag skulle säga att det krävs. Eftersom att Snake Eater/Subsistence utspelar sig innan de andra så skulle du förstå storyn i det, men knappast MGS1/2-storyn. Annars kan du ju alltid kolla alla cutscenes/codec på t.ex YouTube, dock missar du väldigt mycket, eftersom att det är en riktigt bra serie. Redigerat 1 April 2008 av Kabby
Bplay Skrivet 1 April 2008 Rapport Skrivet 1 April 2008 Jag har metal solid två liggande.. ingen använding
Rekommendera inlägg