Hoppa till innehåll

Virus, Hjälp!

Gäst EDOBEM

Rekommendera inlägg

Samtidigt som Jag fick virusen fick jag ngt seppat program som heter XP-Antivirus som gör ca: 1 pop-up/minuten och an kan inte ta bort det programmet hur gör jag?(funkar inte med ändra/ta bort program)

Det verkar som om att du har fått spion program i din dator., hm, ladda ner gratis/trial version av ett bra virus skydd, om du inte får bort det så får du formatera om datorn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja det heter XP antivirus

Har alldrig hört talas om. Det kan vara ett virus program, alltså man kan få virus som typ är elelr ser ut som virus skydd.

Men om det är ett man fick med, så ta bort det och skaffa ett bättre.

Hur du tar bort det; Gå start~>alla program~>sen så kanske det finns en flik som heter XP Anti Virus. Gå in på den och tryck på unistall.

Om det inte finns där så gå in på Den här datorn~>/C~>program~>sen så kanske det finns en mapp som heter XP-Anti virus, gå in på den och leta efter en unistall fil.

Och om du inte hittar den där så gå in på >kontrollpanelen~>Lägg till eller ta bort, sen letar du efter XP-Anti virus.

[edit] efter lite forskning på nätet så har jag fått fram information om s.k XP Antivirus, XPAntivirus – även känd som XP Antivirus är ett falskt anti- spyware program som smyger in I ditt system genom webb läsarens säkerthets fel, trojanska hästar, och andra duma mekanismer. När det väl installe-rats kommer XP Antivirus Protection att starta ihop med Windows starten, och sen försöka att få användaren att köpa den licenserade versionen av programmet genom falska varnings medelanden och Scan resultat. XP Antivirus Protection kan verka svår att ta bort manuellt eftersom det kommer att försöka att det återställer sig själv.

Jag är ledsen men du har fått ett fake program, som är ett virus, den har säkert redan satt in en massa virus i din dator.

Du skrev att när du skannar så kommer det upp medelande om andra virus skydd, det är för att du ska betala för att få bort virusen. Så du måste direkt försöka ta bort programmet.

Redigerat av Kinaputt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EDOBEM

Det går inte att ta bort, det var därför jag frågade här :/ Det står åtkomst nekad när jag försöker ta bort det och det finns ingen Uninstall fil.

+ så kommer det upp 3 stycken mysko genvägar till Privacy Protector,Error Cleaner och Spyware&Malware Protection.

Hur tar jag bort dom, dom finns inte i program fliken och när jag flyttar på genvägen till papperskorgen så kommer det bara nya.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går inte att ta bort, det var därför jag frågade här :/ Det står åtkomst nekad när jag försöker ta bort det och det finns ingen Uninstall fil.

+ så kommer det upp 3 stycken mysko genvägar till Privacy Protector,Error Cleaner och Spyware&Malware Protection.

Hur tar jag bort dom, dom finns inte i program fliken och när jag flyttar på genvägen till papperskorgen så kommer det bara nya.

Det jag skrev, den försöker återställa sig. Det är svårt att ta bort det, men jag ska försöka att få reda på hur du kan ta bort det.

All dom programmen du skrev är falska virus skydd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EDOBEM

Jag antog det.

Ibland kommer det en pop-up med en svensk (anti)virus sida Virusvakt, är den oxå virus ?

Du får alla mina fm om du gör så att jag kan ta bort virusen utan att behöva formatera om datorn.

Redigerat av EDOBEM
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...