Hoppa till innehåll

R.i.p Engla


Torayami

Rekommendera inlägg

Uppdaterade dödsiffror, 28,000 döda i Burma, 16,000 döda i Kina, 26,000 saknade.

 

70,000 saknade och döda på mindre än 2 veckor, och ändå bryr folk sig bara om Engla.

 

Iinte nog med det kommer alla i Dujiangyan dödas om dammen brister, och armén i Burma uppskattar 80,000 döda, medans staten 28,000, har armén rätt så är dödsantalet 96,000 och med de saknade tillsammans 122,000.

 

Om dammen brister har då alltså på mindre än 2 veckor 14070000 människor dött, bortsett från alla mord, olyckor och andra dödsfall dött.

 

Och ännu har inte FN, EU, NATO, eller Röda Korset hjälpt Burmas befolkning. Armén verkar inte klara av det nämligen.

 

Ändå sitter SVT på arslet och tänker filma Englas begravning, och det ploppar upp trådar här och där "RIP ENGLA BUHUUU", som jag nämnde tidigare på sida 1.

Det är Burmas och kinasmilitär som beslagtar hjälpen från alla hjälporganisationer.

Sen behåller dem det och ger cirka 10% av det och påstor att det kommer från militären.

 

Ja, och om vi ska ha en organisation som FN och ett land som USA som ska ge sig och leka världspolis, nu skulle det vara jävlig högtid för det.

 

Generalerna är stormrika, och delar inte med sig till de drabbade.

Alla får hjälpa till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst GunsNroses

h*lvete, bara för att medierna tar upp en stor grej av det så är det så många som sörjer henne fast dem inte kände henne. Visst, det är synd, men det är barn som dör, kidnappas varje dag och våldtas, bara för att media gör en stor grej av det så uppmärksammar folk de. Media är uppmärksamhetsköpare!

japp, jag bryr mig mer om min kompis än engla!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...