ThaNooB Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Det är så att jag spelar cs. För ungefär 5 månader sen hade jag min gamla data, med samma hastighet och sånt. Har ny data nu (som är bättre såklart) men jag laggar på cs. Jag laggar ingenstans utom på just cs. Så var det så att jag hade på vänteläge när jag skulle käka. Det är nåt cp så när jag låter skärmen bli svart av "oberöring" så kan jag inte använda Start-menyn. Efter maten så "satte jag på" datan igen. Då hade jag min gamla ping igen (20-40). Jag slutade spela och tog vänteläge åter igen. När jag kommer upp efter en dryg halvtimma och sätter på datan igen, så har jag 40, 60, 70, 90 och 100 i ping. Den ändras hela tiden och alla säger att jag laggar. Jag har testat att ändra min rate. Precis innan jag skulle äta så skrev jag "rate 3000" och sånt för att kolla om den ändrades, det gjorde den inte. Så jag tror inte det har något med min rate att göra. Sorry för dubbelinlägg. När pingen är 20-40, så är den alltid runt 20 eller 40. Men när den är kass, 40-100, så ändras den hela tiden. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 Det måste bero på att nån annan i familjen kör kanske med samma internet på en annan dator? Då blir pingen runt 100 :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GlodLampa Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 din internetuppkoppling är inte alltid kontinuerlig. det kan bero på överbelastning av din internet-leverantör, eller att flera i familjen använder internet på samma gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 20 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 1. Jag och min pappa har andvänt samma internet i 2 år typ. Jag har alltid haft bra ping. 2. Det kan kanske vara att jag har en nya dator. Den nya är snabbare, men den klyddar med vissa saker :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.