Dimitri Skrivet 29 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2003 finns det något sätt att göra så att min kanin börjar gnaga på sin saltsten? hon har inte velat gnaga på den sen vi köpte den! ca en månad sen. hon har ätit på dem innan! nån som har nåt tips eller kan förklara varför hon inte äter på den??? snälla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MegaMartin Skrivet 29 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2003 Det här är från min syrra, som är kaninproffs. Kaniner ska inte gnaga på saltstenar, utan slicka på dom. Det är inte nödvändigt att ha en saltsten åt en kanin. Det är ingen fara om den inte slickar på den. Det viktigaste är att den får torrfoder, grönsaker och vatten och att den får motion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kriitan Skrivet 29 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2003 Kom ihåg att en kanin behöver springa lös i ett rum minst 20 minuter om dagen. åtmindstone varannan dag! Det är viktigt, för om kaniner inte får röra på sig så blir de feta och det är inte ovanligt att de dör av fetma! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ullbergan Skrivet 29 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2003 och dom måste alltid ha hö, för det är bra för deras tänder och magar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Backspace Skrivet 29 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2003 och dom måste alltid ha hö, för det är bra för deras tänder och magar Men det är väl själv klart att dom ska ha hö! Utan att ge hö blir det djurplågeri! För några dar sen så dog min väns kanin :cry: :cry: ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 30 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2003 Min syrras dvärgkanin sprang bort för 3 år sedan. Hon var direkt ingen bra kaninskötare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kriitan Skrivet 30 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2003 Jag har en kanin som heter Dixi... När han var liten unge så fick han nästan ingen di så han dog nästan av undernäring.. Förresten, vet nån hur man kan få en jättesprallig kanin lugn när man ska klippa klorna på den? Dixi verkar vara superkittlig under tassarna eller nåt sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 30 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2003 Vår kaninis är jättesnäll när man klipper klorna. Den förre ägaren lyckades aldrig göra detta men när vi testade fungerade det jättebra. Vi håller den bara i famnen och klipper dem, rätt och slätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 30 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2003 min mormor har en kompis så hons kompis hon hade en kanin så var den inne i toaleten o var död :cry: :oops: :( :roll: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dimitri Skrivet 31 Oktober 2003 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2003 Det här är från min syrra, som är kaninproffs. Kaniner ska inte gnaga på saltstenar, utan slicka på dom. Det är inte nödvändigt att ha en saltsten åt en kanin. Det är ingen fara om den inte slickar på den. Det viktigaste är att den får torrfoder, grönsaker och vatten och att den får motion. oops... jag menade egentligen slicka på saltstenen... :oops: men allt sånt där annat som motion, pellets, hö, vatten och lite godsaker ibland ger vi den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 31 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2003 kaniner e så guliga så att man vill krama sönder dem min kompis har en kanin den får springa frit inne dem läger hö och vatten o en halv morot mitt oliga sortes krönsaker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Backspace Skrivet 31 Oktober 2003 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2003 Det tristaste med kaniner är att dom inte gör så mycket! Dom äter mer mat och sånt men ibland är det kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.