Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Ja här sitter man och leker med lite spel, och plötsligt så kommer en fin liten blå ruta upp som vi alla gillar (hatar med passion :lol: ).

The blue screen och death.

Jag har fått detta skit hur många gånger som helst. Och hela j*vla tiden då microsoft ger förslag så är det samma grej..

RAM-minnet pekar dom på och dom påstår att mitt BIOS suger k*k.

Jag blir ju så klart jävligt glad och jag har personligt rekord i antal blue screen of death, 2 st inom loppet av 10 minuter.

Jag har ingen brännare, och ingen floppy station. Så jag kan inte använda microsofts skitvara kallad "Windows memory diagnotics", jag kan inte använda nått sånt program som kräver en diskett/cd skiva som man bootar skiten med.

Så jag har en fråga, hur f*n ska jag kunna undersöka mitt ram-minne utan att behöva bränna/fixa nån j*vla cd-skiva/diskett :huh:

Nån som har nått fint råd att slänga in?

Men som tur är så kommer ju mitt fina studiebidrag i morgon och då känns det bra att ha lite klirr att köpa ram minne för i fall det visar sig att ram-minnet har lagt sig i graven :) ( <_< )

Hjälp vore tacksamt :rolleyes:

(Hur kommer det sig att alla ord i min titel har stor bokstav? Måste nog se över hur jag skriver.)

Redigerat av Gird3r
Gäst Justfiwi
Skrivet

Ett stort problem, kanske ska testa att köpa en DVD-Rom läsare? Kostar ca 300 kronor och då får du en relativt bra...

Gäst Keylogger
Skrivet

Ja här sitter man och leker med lite spel, och plötsligt så kommer en fin liten blå ruta upp som vi alla gillar (hatar med passion :lol: ).

The blue screen och death.

Jag har fått detta skit hur många gånger som helst. Och hela j*vla tiden då microsoft ger förslag så är det samma grej..

RAM-minnet pekar dom på och dom påstår att mitt BIOS suger k*k.

Jag blir ju så klart jävligt glad och jag har personligt rekord i antal blue screen of death, 2 st inom loppet av 10 minuter.

Jag har ingen brännare, och ingen floppy station. Så jag kan inte använda microsofts skitvara kallad "Windows memory diagnotics", jag kan inte använda nått sånt program som kräver en diskett/cd skiva som man bootar skiten med.

Så jag har en fråga, hur f*n ska jag kunna undersöka mitt ram-minne utan att behöva bränna/fixa nån j*vla cd-skiva/diskett :huh:

Nån som har nått fint råd att slänga in?

Men som tur är så kommer ju mitt fina studiebidrag i morgon och då känns det bra att ha lite klirr att köpa ram minne för i fall det visar sig att ram-minnet har lagt sig i graven :) ( <_< )

Hjälp vore tacksamt :rolleyes:

(Hur kommer det sig att alla ord i min titel har stor bokstav? Måste nog se över hur jag skriver.)

prova med några andra ram-minnen

Skrivet

Jag hade samma problem, jag bytte platser på RAM-minnerna i datorn. (Switchade på de bara). Se även till så de sitter i ordentligt.

Mitt BSoD gick över efter detta.

Se även till att tanka alla de senaste drivrutinerna till alla dina komponenter!!! De flesta BSoD beror på dålig kommunikation mellan hårdvara och mjukvara, detta sköter drivrutinerna hand om. Så testa tanka ALLA de senaste om det inte funkar att byta RAM-minnerna.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...