Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Med En Uppgift.

Raptomex

Rekommendera inlägg

Hejsan alla.

Jo jag hat fått en SO uppgift, det handlar om att man ska välja ut 6 länder, och skriva fakta om länderna, språk, historia, religion idag och 20 år sen, klimat även ett diagram, tidszoner å sånt, sen ska man jämföra det med dom andra länderna man har valt.

Men nu så har jag fastnat på en punkt, det är om landets export och import varor, jag har gjort det med 4 länder nu har jag bara 2 länder kvar som jag inte hittar, har sökt på google, landguiden samt wikipedia, fast ej fått något svar.

Så nu vill jag ha lite hjälp här, kan nån hjälpa mig med att ta reda på ( ge mig svar ) på vad USA: s och Tanzanias export och import varor är, jag måste vara klar inom 8 dagar, så ni är ju min endaste chans nu.

För att detta ska gå smidigt och lätt, så vill jag inte har nått j*vla spamm eller nåt sånt skit i min tråd, inga frågor om vad export och import är.

Och endast dom som vet något om dessa länders export och import varor är ska skriva här.

Så snälla hjälp mig nu.

/Raptomex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

USA explorterar bl.a. filmer, tv-serier, musik, träd, olja, diverse mineraler och jordmån, ledande exportvara är elektronisk maskineri.

Ledande importvara är bilar.

Tanzanien har en dålig ekonomi, den förbättras dock via att exportera naturvaror.

Importvaror finns inga som jag vet om, kanske diverse bilar och mat(?)..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...