Raptomex Skrivet 13 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2008 Hejsan alla. Jo jag hat fått en SO uppgift, det handlar om att man ska välja ut 6 länder, och skriva fakta om länderna, språk, historia, religion idag och 20 år sen, klimat även ett diagram, tidszoner å sånt, sen ska man jämföra det med dom andra länderna man har valt. Men nu så har jag fastnat på en punkt, det är om landets export och import varor, jag har gjort det med 4 länder nu har jag bara 2 länder kvar som jag inte hittar, har sökt på google, landguiden samt wikipedia, fast ej fått något svar. Så nu vill jag ha lite hjälp här, kan nån hjälpa mig med att ta reda på ( ge mig svar ) på vad USA: s och Tanzanias export och import varor är, jag måste vara klar inom 8 dagar, så ni är ju min endaste chans nu. För att detta ska gå smidigt och lätt, så vill jag inte har nått j*vla spamm eller nåt sånt skit i min tråd, inga frågor om vad export och import är. Och endast dom som vet något om dessa länders export och import varor är ska skriva här. Så snälla hjälp mig nu. /Raptomex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Syndikalist Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 USA explorterar bl.a. filmer, tv-serier, musik, träd, olja, diverse mineraler och jordmån, ledande exportvara är elektronisk maskineri. Ledande importvara är bilar. Tanzanien har en dålig ekonomi, den förbättras dock via att exportera naturvaror. Importvaror finns inga som jag vet om, kanske diverse bilar och mat(?).. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Export som naturresurser, eller allmänt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 17 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Jag har fått fram information nu, Tanzanias exprt var, kaffe, örter å sånt. USA hade, bilar, flygplan och majs, vete å sånt. USA: s import varor är främst olja, som dom är i stort behov av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.