↗ till inläggetHaha, femåring kanske var ett dåligt exempel. Men jag menade bara att man oftast tar GTA spelen mer oseriöst än Half Life 2. Typ. Men själv så skrattar jag mer i GTA IV än i Half Life 2. Fast alla tycker ju olika.↗ till inläggetJa, GTA IV är ett värre spel och det kanske är lite värre om man dödar oskyldiga människor. Men jag menar bara att det är väldigt konstigt att Half life 2 är för 16+. Men det är ju inte vad tråden handlar om.
Om man dödar en människa i GTA IV så skrattar man typ för man dödar dom på något roligt sätt men det gör man ju inte i Half Life 2. Alltså om en liten femåring sitter och spelar GTA så tycker han bara att det är roligt men om han spelar Half Life 2 så sitter han där och är skitskrämd. Iallafall om han är i zombiedelen av spelet.
Håller med litegrann att Half-Life 2 borde vara 18+.
Men man kan skratta på samma sätt om man dödar nån i Half-Life 2 det är nästan lika oseriöst som seriöst som GTA IV.
Men att 5 åringar spelar GTA IV är ganska dåligt "budskap".
Håller faktiskt med. HL2 ser mer seriöst ut än GTA IV. I GTA IV kan man köra på någon så den flyger åt helvete. Då börjar man ju garva, skitsamma om det kommer blod, det är ett spel som ska vara verklighetrelaterat.