Hoppa till innehåll

Banna Oaktiva Medlemmar!


Rekommendera inlägg

Om du bannar en person tas inte kontot bort. Nicket bytts inte heller. Användaren måste tas bort från databasen.

det var det jag har sagt sen.....Jag tycker att crossfall's idé var ganska bra. Och amo, om modsen och admin jobbar så klarar de det på ca tre veckor Och de kan göra sitt vanliga jobb här på fuska

 

Du verkar inte veta något om IPB.

Man måste vara rankad administratör för att kunna ta bort konton. Jag är säker på att admin inte vill att modsen ska få tillkomst till adminpanelen.

Och så vet jag inte om man kan automatiskt ta bort dem från databasen, om inte måste de ske manuellt, vilket ger ännu mer jobb.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om du bannar en person tas inte kontot bort. Nicket bytts inte heller. Användaren måste tas bort från databasen.

det var det jag har sagt sen.....Jag tycker att crossfall's idé var ganska bra. Och amo, om modsen och admin jobbar så klarar de det på ca tre veckor Och de kan göra sitt vanliga jobb här på fuska

 

Du verkar inte veta något om IPB.

Man måste vara rankad administratör för att kunna ta bort konton. Jag är säker på att admin inte vill att modsen ska få tillkomst till adminpanelen.

Och så vet jag inte om man kan automatiskt ta bort dem från databasen, om inte måste de ske manuellt, vilket ger ännu mer jobb.

 

Nej det kanske jag inte vet, men admin kan väl koda så det görs automatiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, men kan vi inte ändra frågan till 1,5 eller 2 år? okej, ett halvår är lite för kort tid men om man är inaktiv i 5 år är det lite kort tid. Fresten vad jag vet så finns det ingen sådan mod till IPB men till vb(vBullentin) finns det en sådan. Ville bara säga mitt ord, sen finns det ju alltid andra sätt, typ starta om forumet och ta bort databasen. Okej, alla inlägg försvinner men detta lättar på trycket på servern VÄLDIGT mycket om det är 3/4 av fuska användare som är inaktiva.

Redigerat av tzarenc
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nej, den ideen var inte bra alls. Vad gör det om nån e oaktiv på länge? vad stör det?

 

och för det tredje: dom har ju inte gjort nåt dumt eller så dom har bara inte vart oaktiva på ett tag.

 

Tänk vi säger om du åker nånstans på sommarlovet i 3månader + några månader när skolan börjat då blir du ju bannad.

 

och man kanske int har nån dator eller internet där man är....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, den ideen var inte bra alls. Vad gör det om nån e oaktiv på länge? vad stör det?

 

och för det tredje: dom har ju inte gjort nåt dumt eller så dom har bara inte vart oaktiva på ett tag.

 

Tänk vi säger om du åker nånstans på sommarlovet i 3månader + några månader när skolan börjat då blir du ju bannad.

 

och man kanske int har nån dator eller internet där man är....

1. Det tar minne på data basen (tror jag?)

2 Vem åker bort i 5 månader, 2 när skolan har börjat?

3. Och där är man i 6+ månader?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...