💬
Logga in
Fuska.se

Banna Oaktiva Medlemmar!

58 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

t.ex jag vill heta QWERTY QAZ men det finns en oaktiv användare som senast var in 2003 med det namnet. Det är inte så kul, så jag har kommit på en sak! Vi (Admin eller mods) bannar alla användare som inte har varit inne på ett halvår. Om man skulle vilja komma tillbaks till fuska.se så är det bara att göra en ny användare (modsen ip-bannar inte de inaktiva användarna) så skulle det vara mycket bättre! Vem håller med mig?

Ja, lite kanske men sen så har kanske den här snubben haft långsemester från 2003 till nu?

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Ja, lite kanske men sen så har kanske den här snubben haft långsemester från 2003 till nu?

om man inte har varit inne på fem år kommer man nog inte tillbaka..Om man skulle vilja det minns man väl inte ens användarnamn eller lösenord. Och så kan man ju bara göra en ny användare

Nivå 7 · Fuskare

Njae, inte banna en användare som varit borta i ett halvår. För tidigt. Men om det handlar om ca fem år (som i exemplet) är det ju en annan femma.

Å andra sidan så är det nog inte så kul om man tagit en paus från fuska ett tag för att komma tillbaka och upptäcka att man blivit bannad. Så det får bli ett nej på denna fråga.

Dessutom finns användaren kvar även om den är banand, d.v.s du kan inte ta hans/hennes namn ändå.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Njae, inte banna en användare som varit borta i ett halvår. För tidigt. Men om det handlar om ca fem år (som i exemplet) är det ju en annan femma.

Å andra sidan så är det nog inte så kul om man tagit en paus från fuska ett tag för att komma tillbaka och upptäcka att man blivit bannad. Så det får bli ett nej på denna fråga.

Dessutom finns användaren kvar även om den är banand, d.v.s du kan inte ta hans/hennes namn ändå.

ta bort då.. Men om man har t.ex ju mer fuskarank man har destulängre tid tills man blir borttagen?
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

ta bort då.. Men om man har t.ex ju mer fuskarank man har destulängre tid tills man blir borttagen?

Låter ju lite mer rimligt faktiskt.

Sen är ju frågan om någon verkligen pallar ta bort så många användare för det första. Kan tänka mig att en hel del konton har skapats som inte används, sen 2003 dessutom.

Nivå 8 · Veteranfuskare

I så fall ska bara användaren tas bort, inte bannas.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #8
↗ till inlägget

I så fall ska bara användaren tas bort, inte bannas.

det har jag sagt i de senaste inläggen...

Nivå 8 · Veteranfuskare

Detta misstolkade i så fall jag. Jag trodde typ: banna ipn, och sen ta bort användaren. Och detta vore inte så snällt.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #10
↗ till inlägget

t.ex jag vill heta QWERTY QAZ men det finns en oaktiv användare som senast var in 2003 med det namnet. Det är inte så kul, så jag har kommit på en sak! Vi (Admin eller mods) bannar alla användare som inte har varit inne på ett halvår. Om man skulle vilja komma tillbaks till fuska.se så är det bara att göra en ny användare (modsen ip-bannar inte de inaktiva användarna) så skulle det vara mycket bättre! Vem håller med mig?

..och i nåt inllägg har jag sagt ta bort användarna också
Nivå 11 · Veteranfuskare

Stör de dig ? Gör inget för mig om de är kvar, de stör inte mig iaf.

Nivå 7 · Fuskare

Låter ganska så bra eftersom det finns flera tusen användare som reggade sig 2003 men aldrig varit inne eller skrivit ett enda inlägg.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #13
↗ till inlägget

eftersom det finns hundratals så finns det 100 mindre användarnamn att använda
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Och du skulle ha valt just nåt av de ?
Nivå 16 · Legendfuskare

jag tänkte på detta också, men då förstvinner counter-strike :( (med medlemsnummer 1337)

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #16
↗ till inlägget
↗ till inlägget

celebi & jirachi som jag ville ha

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Detta låter skit...

3/4 av fuska.se medlemar har inte varit aktiva på år, så du menar att admin ska ta bort alla dom? Lång tid eller?

Och sen en sak till, även om man tar bort en medlem med nicket LOL1, då när du ska byta til det nicket då går det inte för att det är upptaget, d.v.s det har redan används om vi säger så.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Så du tycker att admin ska sitta uppe i 3 veckor och banna typ 3/4 av befolkingen på fuska, japp jätte bra ide, för då kan du ju heta qwerty, förövrigt så är det min polare som heter det...

.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

celebi & jirachi som jag ville ha

Krångla till namnet ? Lägg till siffror och storka bokstäver ?

Etc.

C3l3bI

J1rAcH1

CeLeBi

JiRaChI

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in