kola_king Skrivet 18 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2008 Hallå allihopa, inte säker på var det skulle passa att jag postade det här men det får hamna här. Det är inte till nåt skolarbete så det skulle inte passa i det forumet. Iallafall, jag skulle vilja fråga de språkkunniga här på forumet (mer specifikt engelska) om någon vet någon annan översättning av ordet "piga" än "maid"? Om det inte finns någon, undrar jag om det finns något synonym eller ord av liknande betydelse till "maid" men som innehåller 2 stavelser? Jag uppskattar all hjälp jag kan få. Skulle det här förresten av någon anledning kvalificeras som onödigt ämne så vill jag bara säga att det inte alls är menat så och ge mina ursäkter på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 18 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2008 Nu så hade jag aldrig trott att jag skulle behöva kunna det här ordet så det var inget som fanns i mitt ordföråd- Men med en snabb googling fick jag fram "Farm Girl" och även "Farm Maiden". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 18 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2008 http://tyda.se/search?form=1&w=piga&w_lang= piga -n, pigor -na skivvy slavey (slang) farm maiden farm girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 housekeeper? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 19 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 Jag hade också tänk på Farm Girl men tänkte att det kanske lät underligt, men det är alltså en korrekt och "inte-konstig" term? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.