hyldran0 Skrivet 24 Maj 2008 Rapport Skrivet 24 Maj 2008 (redigerat) Jag had just laddat ner Paper Mario ifrån Wii Shop Channel till Virtual Console, självklart såg jag att det går att köra med gc kontroll. Men när jag startar spelet så kommer det bara fram en svart ruta där det står: "You will need the Classic Controller. Conect Classic Controller to the P1 Wii Remote or press the A Button to return to the Wii Menu." Så jag undrar hur man ställer in så att man kan köra med Gamecube kontrollen istället? Redigerat 24 Maj 2008 av hyldran0 Citera
Hunted Skrivet 24 Maj 2008 Rapport Skrivet 24 Maj 2008 jag hadde samma problem me super mario world men de e änkelt 1. kolla så att din gamecube controlelr är isatt i slot 1 och inte något annat 2. sätt bara i gamecube controllen äre står att u ska sätta i classic controller det borde nu funka, om inte så måste du skaffa classic controller, villket du inte bör behöva Citera
hyldran0 Skrivet 24 Maj 2008 Författare Rapport Skrivet 24 Maj 2008 jag hadde samma problem me super mario world men de e änkelt 1. kolla så att din gamecube controlelr är isatt i slot 1 och inte något annat 2. sätt bara i gamecube controllen äre står att u ska sätta i classic controller det borde nu funka, om inte så måste du skaffa classic controller, villket du inte bör behöva Tack så mycket jag hade redan tre GC kontroller ikopplade men självklart inte på player 1 facket (trodde att p4 facket var p1). Tack för hjälpen :D Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.