Hoppa till innehåll

Hjälp


MaryJane
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, ja har fått ett virus på min dator och ja vet inte hur ja tar bort det. För ja kan inte göra så mycket har precis ladda ber NOD 32 30days toural (stavning). Så ja försöker rensamed det. För det kommer upp massa typ annat virus skydd som spammas på min dator. Och den tog borta nästan alla mina iconer, Hjälp snälla.

 

namnlös.bmp

 

Som ni ser är det något som är skumt. Det röda ja ringat in vet ja inte vad det är för något....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har haft typ samma virus fast på XP. Men jag hittade ett program som fungerade.

smitfraudfix. Man startade datorn i felsäkert läge sedan startade man programmet. man skulle välja typ skanna lr jag vet inte riktigt. Men kom ihåg smitfraudfix!:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan faktiskt bara tipsa dig med att VAD du än gör tryck ABSOLUT INTE Ok på den där lappen i mitten den där där det står "Windows has detected a an Internet attack attempt... Sombody's is trying to infect your PC with spyware or harmful viruses. Run full system scan now to protect your PC from Internet attacks, hijacking attempts and spyware! Click here to download spyware remover for total protection" om du gör det kan du säga hejdå till datorn eller så blir du tvungen att fortmatera om datorn, fast försök återställa datorn till några dagar tidigare innan du fick viruset om du vet hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wAcko

Starta den i felsäkert läge (tryck på f8 under uppstarten)

 

logga in som admin och ladda hem och installera Kaspersky Internet Security och Hijackthis och gör först en log med hijackthis och lägg upp här, sedan genomsöker du datorn med kaspersky.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...