g1zm0 Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 (redigerat) Hej, idag så har jag fått in nått i datorn som jag tror är spyware. Har scannat datorn med Soyware Doctor den tog bort några hot men problemet finns fortfarande kvar, så jag skulle behöva öite tips om hur jag kan få bort det. Det började efter att jag skulle titta på nån film på internet då mediaspelaren som dom använde behövde en uppdatering så uppdaterade jag. Det hände aldrig nått när jag hade öppnat uppdateraren efter det började jag få upp den rutan när jag öppnar mappar. EDIT: Verkar som det har tagits bort, har inte fått upp rutan på ett bra tag nu. Redigerat 30 Maj 2008 av g1zm0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 klicka på ok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 gissar på att det är ett fake anti virus på din data som försöker installera sig-,- skaffa AVG och se om den kan ta bort viruset Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 29 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 gissar på att det är ett fake anti virus på din data som försöker installera sig-,- skaffa AVG och se om den kan ta bort virusetSka scanna datorn imorgon igen över dan så får jag se om det försvinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 klicka på ok?Du var ju f*n dummare än jag trodde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 På vilket sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 (redigerat) Ähm, att du kanske inte vet att man inte ska klicka på fake pop-ups ? Men kör AVG som nån där ovanför sa. Eller ladda ner SuperAntiSpyware Free Edition. Kommer dock inte ihåg var jag tankade ner det. Redigerat 29 Maj 2008 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 klicka på ok?Losningen pa alla problem i varlden :D Tryck alltid pa ok sen kommer viruset forsvinna :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 30 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2008 (redigerat) Man skall aldrig ladda ned någon uppdateringen på en mediaspelare som finns på internet. Alltså resulterar det i precis som du gjorde. Att man får ned massa skit. Sen har jag hört att nya adobe flash player har en zero-day exploit med. Så bäst att akta sig lite. Källa: http://blogs.zdnet.com/security/?p=1189 Kan du skriva sidan som deras mediaspelare uppdaterades? Redigerat 30 Maj 2008 av Desajn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 30 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2008 Man skall aldrig ladda ned någon uppdateringen på en mediaspelare som finns på internet. Alltså resulterar det i precis som du gjorde. Att man får ned massa skit. Sen har jag hört att nya adobe flash player har en zero-day exploit med. Så bäst att akta sig lite. Källa: http://blogs.zdnet.com/security/?p=1189 Kan du skriva sidan som deras mediaspelare uppdaterades? Nope, kommer inte ihåg sidan. Jag är nöjd bara jag vart av med skiten, första jag fått in i datorn sen jag installerade om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.