Hoppa till innehåll

Fått Nån Form A Spyware.


g1zm0

Rekommendera inlägg

Hej, idag så har jag fått in nått i datorn som jag tror är spyware. Har scannat datorn med Soyware Doctor den tog bort några hot men problemet finns fortfarande kvar, så jag skulle behöva öite tips om hur jag kan få bort det.

 

Det började efter att jag skulle titta på nån film på internet då mediaspelaren som dom använde behövde en uppdatering så uppdaterade jag. Det hände aldrig nått när jag hade öppnat uppdateraren efter det började jag få upp den rutan när jag öppnar mappar.

 

EDIT: Verkar som det har tagits bort, har inte fått upp rutan på ett bra tag nu.

 

post-46142-1212081356_thumb.jpg

Redigerat av g1zm0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ähm, att du kanske inte vet att man inte ska klicka på fake pop-ups ?

 

Men kör AVG som nån där ovanför sa.

Eller ladda ner SuperAntiSpyware Free Edition. Kommer dock inte ihåg var jag tankade ner det.

Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man skall aldrig ladda ned någon uppdateringen på en mediaspelare som finns på internet. Alltså resulterar det i precis som du gjorde. Att man får ned massa skit. Sen har jag hört att nya adobe flash player har en zero-day exploit med. Så bäst att akta sig lite.

 

Källa:

http://blogs.zdnet.com/security/?p=1189

 

Kan du skriva sidan som deras mediaspelare uppdaterades?

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man skall aldrig ladda ned någon uppdateringen på en mediaspelare som finns på internet. Alltså resulterar det i precis som du gjorde. Att man får ned massa skit. Sen har jag hört att nya adobe flash player har en zero-day exploit med. Så bäst att akta sig lite.

 

Källa:

http://blogs.zdnet.com/security/?p=1189

 

Kan du skriva sidan som deras mediaspelare uppdaterades?

Nope, kommer inte ihåg sidan. Jag är nöjd bara jag vart av med skiten, första jag fått in i datorn sen jag installerade om den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...