Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32
 Dela

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Bara så ni vet: ALLT HAR SIN VETENSKAPLIGA TEORI....

 

Jag rättade till det lite.

du får gärna komma med argument också? varför kan allt inte ha en vetenskaplig förklaring?

Därför att ALLT inte kan förklaras i nuläget. T.ex. vet vi inte om Higgs-partiklar finns och på exakt vilket sätt de påverkar kvarkar och atomer.

 

Vi vet t.ex. inte heller hur universum kom till (och detta är något som jag betvivlar att vi någonsin kommer att veta).

 

Men däremot betyder väl förklaring inte nödvändigtvis att det måste vara bevisat? Kan inte en förklaring vara en teori?

 

bara för att det i nuläget inte är bevisat betyder inte att det inte har en vetenskaplig förklaring. förklaring är det samma som svar, och oavsett om vi har ett bevis eller endast en teori om något så har det ett svar, alltså en förklaring, och en vetenskaplig sådan.

 

Jo, fast det jag tror att Garone ville poängtera är att vi inte har alla de vetenskapliga förklaringarna. Vi har inom vissa områden istället en mängd olika teorier. Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo men jag drog alla över en kam och det är fel, oavsett om han sa nått han inte borde, och man ska älska sin nästa enligt kristendomen, så sådär värst lydig mot sin tro som han så ömt värnar om verkar han inte vara.

 

men det viktigaste är att NÄSTAN alla troende bara vill disskutera hur gud påverkar våran värld medans i stort sätt alla ateister är beredda att diskutera OM gud påverkar våran värld.

 

dessutom försöker ateister ta reda på VAD som är sant

medans troende försöker bevisa ATT en viss sak är sann.

Du ska veta att även om jag är starkt kristen, så har jag inte sett så jäkligt starka argument om kristendomen som dina...

 

Fishmaster: Jag sa ju faktiskt, det enda som du inte citerade, att det var ett dåligt exempel med Tomten. Men, jag vill bara säga, att om du har talat med Gud, så vet du det. Om du sätter dig ner och ber nu, så kommer du förmodligen tycka att jag är dum i huvet som säger att det är något speciellt med att prata med 'luften'/'Gud'. hHar du varit med om saker som jag har varit med om, så tror jag att du skulle häpna stort. Dock skulle jag inte tro att du skulle sätta dig och be i 24 timmar, och gråta och sådant.

 

Exempel ett: Ett kristet läger: På kvällen klockan 10 har man bönestund i en halvtimme, men många stannar längre och ber. På ett av dessa lägren vid ungefär klockan elva, när alla ber för en enda kille, om att Gud ska ta bort hans 'synder'. (nu låter jag väl som nån katolsk präst, men wtf). Alltså, efter ungefär en timmes bön för en kille, så hör vi en stor suck från killen, och en liten tryckvåg, och alla bara: 'Vad hände!? Hjälp vad händer!?'.

Då reser sig killen upp, och säger: Gud älskar er, och ni ska berätta för alla som tvivlar på hans ord, att Han älskar er. Med en stor bullrande röst, från denna killen. Efteråt så vet bara killen en sak: Jag träffade Gud! Jag såg honom! Han älskar er!

Efter det var det inte så lätt för en redan troende att inte tro på honom ännu mer.

 

Exempel två: Min pappas kompis, som inte var kristen på den tiden, spelade bord tennis, han var väldigt duktig. Men efter att ha förlorat ett set eller vad det heter, blev han skit arg, och han slog näven i bordet så hårt han kunde. Han fick hysteriskt ont i handen, och fick åka in på akuten. Efter några röntgen bilder kunde man konstatera att handleden var bruten, på båda benen. En annan kompis, som var med på akuten, sa bara: Jag kommer att be för dig nu. Så sa han: Ja, haha, gör det du. då bad han en stund, ungefär en minut, och då kände han att han inte hade ont i handen längre. Sjuksköterskan tyckte det var konstigt att smärtan försvann bara sådär, utan smärtstillande eller nåt. Handleden blev röntgad igen, och efter ganska många bilder, så sa hon att: Du.. Din handled är hel.

Det är svårt att bevisa med fakta?..

 

Exempel tre, och sista: Tre kompisar till mamma och pappa var i afrika för nån rädda barnen grej, och kristna som dom var, utan att kunna någon afrikanska alls, gick dom till en kyrka, och precis då var det gudstjänst. Dom sätter sig i en bänk, och lyssnar, ingen fattar nånting. Sedan när dom tycker att det inte är roligt längre, säger den ene, Urban: Vänta, jag förstår. Då började han översätta från afrikanska till svenska, hela gudstjänsten.

Också svårt att förklara med vetenskap?..

 

Sedan dom där verserna, jag läste många av dom. Hade jag tolkat Gud på det viset, eller fått talas om honom som en mäktig massmördare, så hade jag ALDRIG dyrkat honom. Jag syftar mer på hans goda grejer, och häftiga saker där han helar och räddar människor. Som när dom där tre killarna blir inslängada i en eld, och när man kollar in så är det fyra stycken som går omkring där inne, sedan när dom kommer ut så har det inte hänt något med dom, inte ett bränt hårstrå, inte något brännmärke på kläderna, dom luktar inte ens rök. Och som den Gyllene regeln, eller den Barmhärtige samariten. Det är saker som gör att jag tänker: Den här Guden finns. Däremot vet jag att det står grejer i min bibel som: Gud skapade kvinnan ur mannen, ty mannen var den jag skapade först. Eller något sånt. Det tycker jag är dåligt, för jag är för jämnställdhet. Men när jag läser texterna om Cain och Abel och andra grejer så står det inte om något sådant som att Gud skulle ha varit en blodtörstig massmördare som gärna dödade för nöjes skull. Det står däremot att Kain dödade Abel (eller tvärtom) och att Gud blev besviken.

 

Sen hade jag inte påpekat någon svaghet i ditt inlägg, för jag fattar mycket väl att du inte är någon forskare som vet allt i huvudet. Jag skulle heller inte kunna förlklara hur Gud skapade jorden på 6 dagar. Jag fattar absolut att du tycker att det är helt ologiskt, för det är det ju. Men, det spelar ingen roll om det är ologiskt om man har mött honom, och fått uppleva honom.

Sedan gör jag ingenting som att jag skulle tycka att jag är speciell för jag har haft kontakt med Gud, som t.ex. Carola, då jag går efter att alla kan tala med Honom, som man får lära sig i pingstkyrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo men jag drog alla över en kam och det är fel, oavsett om han sa nått han inte borde, och man ska älska sin nästa enligt kristendomen, så sådär värst lydig mot sin tro som han så ömt värnar om verkar han inte vara.

 

men det viktigaste är att NÄSTAN alla troende bara vill disskutera hur gud påverkar våran värld medans i stort sätt alla ateister är beredda att diskutera OM gud påverkar våran värld.

 

dessutom försöker ateister ta reda på VAD som är sant

medans troende försöker bevisa ATT en viss sak är sann.

Du ska veta att även om jag är starkt kristen, så har jag inte sett så jäkligt starka argument om kristendomen som dina...

 

Fishmaster: Jag sa ju faktiskt, det enda som du inte citerade, att det var ett dåligt exempel med Tomten. Men, jag vill bara säga, att om du har talat med Gud, så vet du det. Om du sätter dig ner och ber nu, så kommer du förmodligen tycka att jag är dum i huvet som säger att det är något speciellt med att prata med 'luften'/'Gud'. hHar du varit med om saker som jag har varit med om, så tror jag att du skulle häpna stort. Dock skulle jag inte tro att du skulle sätta dig och be i 24 timmar, och gråta och sådant.

 

Exempel ett: Ett kristet läger: På kvällen klockan 10 har man bönestund i en halvtimme, men många stannar längre och ber. På ett av dessa lägren vid ungefär klockan elva, när alla ber för en enda kille, om att Gud ska ta bort hans 'synder'. (nu låter jag väl som nån katolsk präst, men wtf). Alltså, efter ungefär en timmes bön för en kille, så hör vi en stor suck från killen, och en liten tryckvåg, och alla bara: 'Vad hände!? Hjälp vad händer!?'.

Då reser sig killen upp, och säger: Gud älskar er, och ni ska berätta för alla som tvivlar på hans ord, att Han älskar er. Med en stor bullrande röst, från denna killen. Efteråt så vet bara killen en sak: Jag träffade Gud! Jag såg honom! Han älskar er!

Efter det var det inte så lätt för en redan troende att inte tro på honom ännu mer.

 

Exempel två: Min pappas kompis, som inte var kristen på den tiden, spelade bord tennis, han var väldigt duktig. Men efter att ha förlorat ett set eller vad det heter, blev han skit arg, och han slog näven i bordet så hårt han kunde. Han fick hysteriskt ont i handen, och fick åka in på akuten. Efter några röntgen bilder kunde man konstatera att handleden var bruten, på båda benen. En annan kompis, som var med på akuten, sa bara: Jag kommer att be för dig nu. Så sa han: Ja, haha, gör det du. då bad han en stund, ungefär en minut, och då kände han att han inte hade ont i handen längre. Sjuksköterskan tyckte det var konstigt att smärtan försvann bara sådär, utan smärtstillande eller nåt. Handleden blev röntgad igen, och efter ganska många bilder, så sa hon att: Du.. Din handled är hel.

Det är svårt att bevisa med fakta?..

 

Exempel tre, och sista: Tre kompisar till mamma och pappa var i afrika för nån rädda barnen grej, och kristna som dom var, utan att kunna någon afrikanska alls, gick dom till en kyrka, och precis då var det gudstjänst. Dom sätter sig i en bänk, och lyssnar, ingen fattar nånting. Sedan när dom tycker att det inte är roligt längre, säger den ene, Urban: Vänta, jag förstår. Då började han översätta från afrikanska till svenska, hela gudstjänsten.

Också svårt att förklara med vetenskap?..

 

Sedan dom där verserna, jag läste många av dom. Hade jag tolkat Gud på det viset, eller fått talas om honom som en mäktig massmördare, så hade jag ALDRIG dyrkat honom. Jag syftar mer på hans goda grejer, och häftiga saker där han helar och räddar människor. Som när dom där tre killarna blir inslängada i en eld, och när man kollar in så är det fyra stycken som går omkring där inne, sedan när dom kommer ut så har det inte hänt något med dom, inte ett bränt hårstrå, inte något brännmärke på kläderna, dom luktar inte ens rök. Och som den Gyllene regeln, eller den Barmhärtige samariten. Det är saker som gör att jag tänker: Den här Guden finns. Däremot vet jag att det står grejer i min bibel som: Gud skapade kvinnan ur mannen, ty mannen var den jag skapade först. Eller något sånt. Det tycker jag är dåligt, för jag är för jämnställdhet. Men när jag läser texterna om Cain och Abel och andra grejer så står det inte om något sådant som att Gud skulle ha varit en blodtörstig massmördare som gärna dödade för nöjes skull. Det står däremot att Kain dödade Abel (eller tvärtom) och att Gud blev besviken.

 

Sen hade jag inte påpekat någon svaghet i ditt inlägg, för jag fattar mycket väl att du inte är någon forskare som vet allt i huvudet. Jag skulle heller inte kunna förlklara hur Gud skapade jorden på 6 dagar. Jag fattar absolut att du tycker att det är helt ologiskt, för det är det ju. Men, det spelar ingen roll om det är ologiskt om man har mött honom, och fått uppleva honom.

Sedan gör jag ingenting som att jag skulle tycka att jag är speciell för jag har haft kontakt med Gud, som t.ex. Carola, då jag går efter att alla kan tala med Honom, som man får lära sig i pingstkyrkan.

 

Det går inte att förklara med vetenskap då du ljuger oss rätt upp i ansiktet.

 

Och om det nu skulle stämma så måste jag säga att den Guden inte är värd att be till. För har han ork och lust och kraft att fixa sådana småproblem så borde inte jorden se ut som den gör såvida han inte bryr sig ett dugg om den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chainsawkitten:

Det snackas ju om att man lyckats teleportera 5000 atomer mha lasrar. Det sa man va omöjligt innan.

Vad kommer härnäst? Förmodligen kommer man kunna skapa hundar, människor osv på beställning, i framtiden. Detta kommer förmodligen leda till massa etiska frågor, men det handlar här om vad som är möjligt.

 

De som tror på gud kommer inom ett kanske 10-tal år få känna sig överbevisade av vetenskapen.

 

Gällande BigBang-teorin så är den bevisad. enligt ett program på Disc. Science så hade man gjort en thermoprofil av universum, som visade hur planeter m.m. låg till i det ögonblick universum skapades. Sedan jämförde man den kartan med en datorsimulering av The Big Bang, och kartan stämde perfekt med simuleringen.

 

Observera att kartan INTE användes som indata till simuleringen, så hur kommer det sig då att kartan stämde perfekt med simuleringen om simuleringen och kartan är oberoende av varandra, om inte The Big Bang får anses som bevisad?

 

Med meningen "ALLT HAR SIN VETENSKAPLIGA FÖRKLARING" så menar jag att allt har en förklaring som kan beskrivas med någon matematisk, kemisk eller fysisk formel. Men det behöver inte betyda att man har kommit på den vetenskapliga förklaringen. Den kan ju vara oupptäckt. Titta bara på åren innan Upplysningstiden i historia. Då trodde man att gravitation var något från gud. På upplysningen kom Newton på formeln för gravitation.

 

Kanske nånstans mellan 2010 och 2050 så kommer några smarta forskare på Livets Formel, som leder till att man kan skapa och förändra liv. Vissa mått på kroppen har förhållande som är lika med det gyllene snittet, och vad kan det bero på? Jo, någon oupptäckt matematisk formel som beskriver livet.

Redigerat av sebastiannielse
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men visst, vi kan iaf manipulera liv kemiskt, och steget till att skapa liv är inte så långt från där vi är nu.

 

jag vet, glömde att lägga till det, men aminosyror är också en FÖRUTSÄTTNING för liv.

 

 

Du ska veta att även om jag är starkt kristen, så har jag inte sett så jäkligt starka argument om kristendomen som dina...

 

Fishmaster: Jag sa ju faktiskt, det enda som du inte citerade, att det var ett dåligt exempel med Tomten. Men, jag vill bara säga, att om du har talat med Gud, så vet du det. Om du sätter dig ner och ber nu, så kommer du förmodligen tycka att jag är dum i huvet som säger att det är något speciellt med att prata med 'luften'/'Gud'. hHar du varit med om saker som jag har varit med om, så tror jag att du skulle häpna stort. Dock skulle jag inte tro att du skulle sätta dig och be i 24 timmar, och gråta och sådant.

 

Jag skulle nog veta om jag fått svar, om jag får ett svar i huvudet bör jag lägga in mig på vårdhem.

 

Exempel ett: Ett kristet läger: På kvällen klockan 10 har man bönestund i en halvtimme, men många stannar längre och ber. På ett av dessa lägren vid ungefär klockan elva, när alla ber för en enda kille, om att Gud ska ta bort hans 'synder'. (nu låter jag väl som nån katolsk präst, men wtf). Alltså, efter ungefär en timmes bön för en kille, så hör vi en stor suck från killen, och en liten tryckvåg, och alla bara: 'Vad hände!? Hjälp vad händer!?'.

Då reser sig killen upp, och säger: Gud älskar er, och ni ska berätta för alla som tvivlar på hans ord, att Han älskar er. Med en stor bullrande röst, från denna killen. Efteråt så vet bara killen en sak: Jag träffade Gud! Jag såg honom! Han älskar er!

Efter det var det inte så lätt för en redan troende att inte tro på honom ännu mer.

 

Han gäspar, det blåser lite och han börjar snacka det vanliga skitsnacket för att få gå och lägga sig, hallelujah?

 

Exempel två: Min pappas kompis, som inte var kristen på den tiden, spelade bord tennis, han var väldigt duktig. Men efter att ha förlorat ett set eller vad det heter, blev han skit arg, och han slog näven i bordet så hårt han kunde. Han fick hysteriskt ont i handen, och fick åka in på akuten. Efter några röntgen bilder kunde man konstatera att handleden var bruten, på båda benen. En annan kompis, som var med på akuten, sa bara: Jag kommer att be för dig nu. Så sa han: Ja, haha, gör det du. då bad han en stund, ungefär en minut, och då kände han att han inte hade ont i handen längre. Sjuksköterskan tyckte det var konstigt att smärtan försvann bara sådär, utan smärtstillande eller nåt. Handleden blev röntgad igen, och efter ganska många bilder, så sa hon att: Du.. Din handled är hel.

Det är svårt att bevisa med fakta?..

 

HAHAHA, vilken usel röntgen-maskin. Ännu hellre, om han fått amputera handen skulle bön inte göra ett smack, intressant nog. Än mindre kunna reparera ben.

 

 

Exempel tre, och sista: Tre kompisar till mamma och pappa var i afrika för nån rädda barnen grej, och kristna som dom var, utan att kunna någon afrikanska alls, gick dom till en kyrka, och precis då var det gudstjänst. Dom sätter sig i en bänk, och lyssnar, ingen fattar nånting. Sedan när dom tycker att det inte är roligt längre, säger den ene, Urban: Vänta, jag förstår. Då började han översätta från afrikanska till svenska, hela gudstjänsten.

Också svårt att förklara med vetenskap?..

 

kan ju inte ha varit för att texten är likadan på olika språk, han hittade väl ett ord och kunde versen utantill?

jag har hört konstigare "övernaturliga" saker om folk med "dolda talanger", hitta på nåt annat.

 

Sedan dom där verserna, jag läste många av dom. Hade jag tolkat Gud på det viset, eller fått talas om honom som en mäktig massmördare, så hade jag ALDRIG dyrkat honom. Jag syftar mer på hans goda grejer, och häftiga saker där han

helar och räddar människor.

 

alltså struntar du i allt dåligt, det kallas ignorans.

 

Och som den Gyllene regeln, eller den Barmhärtige samariten. Det är saker som gör att jag tänker: Den här Guden finns.

 

ååh, precis som religiösa gör i alla religioner. finns inget som säger att din religion är den "rätta" ens.

 

Däremot vet jag att det står grejer i min bibel som: Gud skapade kvinnan ur mannen, ty mannen var den jag skapade först. Eller något sånt. Det tycker jag är dåligt, för jag är för jämnställdhet

Men när jag läser texterna om Cain och Abel och andra grejer så står det inte om något sådant som att Gud skulle ha varit en blodtörstig massmördare som gärna dödade för nöjes skull. Det står däremot att Kain dödade Abel (eller tvärtom) och att Gud blev besviken.

 

Ja men de som skrev bibeln ville ju knappast att kvinnor skulle få makt på den tiden.

Tror det fanns nån "graf".. Gud dödar 6 miljoner människor i Bibeln, och s*tan 10 (ja, tio pers, inte miljoner).

 

Men, det spelar ingen roll om det är ologiskt om man har mött honom, och fått uppleva honom.

 

SOM INGEN FÖRUTOM PSYKOPATER MED VANFÖRESTÄLLNINGAR HAR GJORT.

 

Sedan gör jag ingenting som att jag skulle tycka att jag är speciell för jag har haft kontakt med Gud, som t.ex. Carola, då jag går efter att alla kan tala med Honom, som man får lära sig i pingstkyrkan.

okej, förklara, hur har du mött Gud? sumpa bort allt skitsnack om drömmar eller nåt i hjärnan. Har du mött honom fysiskt? Har du sett honom i den verkliga världen? Har du sett honom göra något mirakel? Har du nån som varit med o kunnat verifiera din "syn"?

 

Låt mig svara på dessa frågor själv: Nej.

 

Intressant not: det finns folk från ALLA religioner som säger sig ha sett deras gud/gudinna/messiah, så varför skulle dina hallucinationer vara annorlunda.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla på den här filmen så får vi se vad ni tror om religionen sen

http://www.zeitgeistmovie.com/

 

Del 1 handlar om just religionerna, och det finns även en version med svensk undertext. Filmen är väldigt seg i början men om ni bara kämpar er igenom de första 8 minuterna så blir det väldigt intressant sen (Skippa dock inte något).

 

Ang. filmen så är det en omtalad dokumentär som vann pris på Artivist Film Festival - Hollywood CA 2007

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag vet, glömde att lägga till det, men aminosyror är också en FÖRUTSÄTTNING för liv.

 

Jag skulle nog veta om jag fått svar, om jag får ett svar i huvudet bör jag lägga in mig på vårdhem.

 

Han gäspar, det blåser lite och han börjar snacka det vanliga skitsnacket för att få gå och lägga sig, hallelujah?

 

HAHAHA, vilken usel röntgen-maskin. Ännu hellre, om han fått amputera handen skulle bön inte göra ett smack, intressant nog. Än mindre kunna reparera ben.

 

 

kan ju inte ha varit för att texten är likadan på olika språk, han hittade väl ett ord och kunde versen utantill?

jag har hört konstigare "övernaturliga" saker om folk med "dolda talanger", hitta på nåt annat.

 

alltså struntar du i allt dåligt, det kallas ignorans.

 

ååh, precis som religiösa gör i alla religioner. finns inget som säger att din religion är den "rätta" ens.

 

Ja men de som skrev bibeln ville ju knappast att kvinnor skulle få makt på den tiden.

Tror det fanns nån "graf".. Gud dödar 6 miljoner människor i Bibeln, och s*tan 10 (ja, tio pers, inte miljoner).

 

SOM INGEN FÖRUTOM PSYKOPATER MED VANFÖRESTÄLLNINGAR HAR GJORT.

 

okej, förklara, hur har du mött Gud? sumpa bort allt skitsnack om drömmar eller nåt i hjärnan. Har du mött honom fysiskt? Har du sett honom i den verkliga världen? Har du sett honom göra något mirakel? Har du nån som varit med o kunnat verifiera din "syn"?

 

Låt mig svara på dessa frågor själv: Nej.

 

Intressant not: det finns folk från ALLA religioner som säger sig ha sett deras gud/gudinna/messiah, så varför skulle dina hallucinationer vara annorlunda.

för det första måste jag bara säga, FY f*n. du kan ju försöka visa lite respket för något som en annan männsika tycker är några av de viktigaste händelserna i dennes liv. du måste inte såga allt och bara dumförklara honom för att du inte tror på det. grejen med religion är just det att det inte går att bevisa. vetenskap och religion är inte jämnställt på något sätt! vetenskap behandlar saker man VET, medans religion behandlar saker man TROR, även om man tror på det så starkt att man kan dö för det är det fortfarande en TRO. så religion är egentligen bara olika teorier, teorier som inte kan bevisas, för då upphör de ju att vara religion och förvandlas till fakta, alltså vetenskap. så försök visa lite respekt och inte bara såga allt, han berättade bara hur han såg på det och vad som fick honom och TRO på religion, det är ingen som sitter och sågar dina åsikter.

 

jag kan bara säga att jag inte heller tror att det var sant att han pratade med Gud, men jag sågar det iaf inte och försöker BEVISA att det inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han gäspar, det blåser lite och han börjar snacka det vanliga skitsnacket för att få gå och lägga sig, hallelujah?

 

Jaså? Var du där och såg det eller?

 

HAHAHA, vilken usel röntgen-maskin. Ännu hellre, om han fått amputera handen skulle bön inte göra ett smack, intressant nog. Än mindre kunna reparera ben.

 

Varför skulle han amputera handen för att han brutit handleden?

 

kan ju inte ha varit för att texten är likadan på olika språk, han hittade väl ett ord och kunde versen utantill?

jag har hört konstigare "övernaturliga" saker om folk med "dolda talanger", hitta på nåt annat.

 

Okej, så när började afrikanska låta som svenska?

 

alltså struntar du i allt dåligt, det kallas ignorans.

 

Ironi, eller vad man nu ska kalla detta.

 

SOM INGEN FÖRUTOM PSYKOPATER MED VANFÖRESTÄLLNINGAR HAR GJORT.

 

BEVISA DET HÄR, TACK.

 

okej, förklara, hur har du mött Gud? sumpa bort allt skitsnack om drömmar eller nåt i hjärnan. Har du mött honom fysiskt? Har du sett honom i den verkliga världen? Har du sett honom göra något mirakel? Har du nån som varit med o kunnat verifiera din "syn"?

 

Okej, så det man inte sett med sina egna ögon finns inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...