💬
Logga in
Fuska.se

Ost & Bacon Korv

20 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

a hej,

visste inte var denna skulle ligga men ja

För ett tag sen så åt jag en asgod korv som hette ost bacon korv, grillade den själv och så, riktigt god.

Men nu, några veckor senare så kommer jag inte ihåg vilket företag som gjorde den, eller var jag fick tag på den. Jag har för mig att den låg i en förpackning med andra korvar, en så kallad "Grillbricka". Har också för mig att den var impregnerad med ost, som då smälte när man grillade den. Är det någon som vet avr man kan få tag på den, helst i södra sverige? Väldigt tacksam för svar som leder fram till vilket företag som gör den och var man kan köpa den.

fortsatt trevlig sommar haj.

Nivå 0 · Nykomling

Har du försökt googla det?

9 Jun 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

a, fick fram att scan gör en ost bacon korv men vad jag förstod så levererades den till korvkiosker och dylikt. vill grilla den själv.

11 Jun 2008

.

Senast ändrad:

12 Jun 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

misstänker att konsum är den butik jag införskaffat den i, har inte haft möjlighet att åka dit dock. resten har jag kollat

Nivå 0 · Nykomling

Jag har sett en korv med ost i pa ett Hemkop, men om det fanns bacon i den kommer jag inte ihag. Lat mumsigt.

18 Jul 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

äntligen hittat en korv med ost i! ingen bacon men wtf det får man leva med. typ icas egna korv. rekommenderas starkt!

19 Jul 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

äntligen hittat en korv med ost i! ingen bacon men wtf det får man leva med. typ icas egna korv. rekommenderas starkt!

Bacon kan man rulla på själv :P

Såg på coop att dem hade OSt & Bacon KORV!

Nivå 0 · Nykomling

Ush mamma hade köpt hem en som var supersalt. Man blev megatörstig av att äta den.. Tyckte inte alls om det

Nivå 0 · Nykomling

Hur kan man äta salt korv!?

Ush.

Själv föredrar jag Rishultskorv. Mumma!

20 Jul 2008

Köp hem lite korv, bacon och ost.

Stek baconen lite så den får lite färg, men den får inte bli knaprig!

Linda in korven med bacon och strö över en massa ost och skicka in den i mikron i en halv minut typ.

Tada!

Nivå 0 · Nykomling

Det är inte samma sak. Att stoppa de sakerna INUTI korven ger en annan smak än om man slänger dem på korven...

↗ till inlägget

Såg på coop att dem hade OSt & Bacon KORV!

vi tror på dig, som va alltid gör annars också.. :rolleyes:

förövrigt så är vanlig korv är godast

Gå till coop och kolla då?

Kolla i Korv disken där är det ett paket med korv som heter: Sibylla Ost & Bacon Korv!

21 Jul 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Linda in korven med bacon och strö över en massa ost och skicka in den i mikron i en halv minut typ.

Tada!

Blir korven varm av ½ minut i mikron dåe? :pinch:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tada!

Blir korven varm av ½ minut i mikron dåe? :pinch:

kanske :o
22 Jul 2008

han menar väl att osten så att osten blir smält.

23 Jul 2008

Korv som man har ahft i micron? Usch!

Sätt dne på stekpannan istället i sådär 5 minuter!

ehm. 5 minuter :/?

aja, såklart man lägger den i vatten/stekpanna först. sedan lägger på bacon o ost. sedan så micrar man den.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in