Hoppa till innehåll

Fra Lagen


fimpen
 Dela

Fra lagen. Rätt eller Fel?  

94 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Att den används i onödan, såklart.

Jaha i onödan..Så när terrorister har sprängt ditt hus, och polisen säger att dom kunde ha förhindrat detta med hjälp av FRA lagen, skulle inte du önska då att FRA lagen fanns? Den skyddar ju dig också, tänk om du befinner dig i det området där terrorister etc spränger nånting, och du blir ett av offrerna. Det vill du väll inte?

 

Om man är terrorist så lär man köra allt som har med terrorism att göra krypterat. Detta gör att det ändå blir förbannat svårt att hitta terrorister. Kom inte och säg att de har en superdator som knäcker alla krypteringar, vad gör de om alla i Sverige började köra med stenhård kryptering? Ska de sitta där och knäcka 8 miljoner (Har inte en aning om hur många i Sverige som har internet) krypteringar? Då hinner terroristera fly från landet, göra det som de har planerat och bli födda på nytt innan de har knäckt färdigt allt.

 

De får även avlyssna alla samtal du gör (då de förmodligen går till utlandet någon stans), läsa alla din sms, läsa din email. Vad är skillnaden mellan detta och gå och läsa andras post, förrutom att det är digitalt?

Tror också att det är större risk att man blir avlyssnad av FRA än att terrorister kommer och dödar dig. Det är 1 på 9 000 000 (Vet inte den riktiga summan av folk i Sverige) att du blir avlyssnad av FRA och 1 på 6 000 000 000 (Människor på jorden) att terroristerna kommer och dödar dig.

 

Dom kan inte avlyssna chatten i spel

Varför skulle de inte kunna? Jag antar (rätt säker) på att de ser alla paket som skickas, och då är det ju bara att glo vad som skickas med så står det vad du skrev i någon chatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jaja, men varför klagar alla för?

Dom behöver domstols beslut för att kunna avlyssna, dom kanske redan avlyssnar, kolla detta forum, men med FRA lagen så behöver dom inte ett godkännande.

 

Vill dom avlyssna...Dig så väntar dom bara på ett godkännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, men varför klagar alla för?

Dom behöver domstols beslut för att kunna avlyssna, dom kanske redan avlyssnar, kolla detta forum, men med FRA lagen så behöver dom inte ett godkännande.

 

Vill dom avlyssna...Dig så väntar dom bara på ett godkännande.

För att man vill va lite privat på internet också.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, men varför klagar alla för?

Dom behöver domstols beslut för att kunna avlyssna, dom kanske redan avlyssnar, kolla detta forum, men med FRA lagen så behöver dom inte ett godkännande.

 

Vill dom avlyssna...Dig så väntar dom bara på ett godkännande.

Dom måste ju ha godkännande som du sa. Och jag tror inte att domstolen godkänner vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, men varför klagar alla för?

Dom behöver domstols beslut för att kunna avlyssna, dom kanske redan avlyssnar, kolla detta forum, men med FRA lagen så behöver dom inte ett godkännande.

 

Vill dom avlyssna...Dig så väntar dom bara på ett godkännande.

Dom måste ju ha godkännande som du sa. Och jag tror inte att domstolen godkänner vad som helst.

 

Källa? Vad jag vet så räcker det med att trafiken går utomlands - vilket den nästan alltid kommer att göra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, men varför klagar alla för?

Dom behöver domstols beslut för att kunna avlyssna, dom kanske redan avlyssnar, kolla detta forum, men med FRA lagen så behöver dom inte ett godkännande.

 

Vill dom avlyssna...Dig så väntar dom bara på ett godkännande.

 

Dom måste ju ha godkännande som du sa. Och jag tror inte att domstolen godkänner vad som helst.

 

Källa? Vad jag vet så räcker det med att trafiken går utomlands - vilket den nästan alltid kommer att göra.

 

Källa på vad? Jag sa att jag inte tror att domstolen godkänner vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, men varför klagar alla för?

Dom behöver domstols beslut för att kunna avlyssna, dom kanske redan avlyssnar, kolla detta forum, men med FRA lagen så behöver dom inte ett godkännande.

 

Vill dom avlyssna...Dig så väntar dom bara på ett godkännande.

 

Dom måste ju ha godkännande som du sa. Och jag tror inte att domstolen godkänner vad som helst.

Källa? Vad jag vet så räcker det med att trafiken går utomlands - vilket den nästan alltid kommer att göra.

 

Källa på vad? Jag sa att jag inte tror att domstolen godkänner vad som helst.

 

Det han menar är nog på vart du har fått den informationen ifrån alltså "Källa".

 

Och jag tror att dem inte kommer att välja ut en dem ska avlyssna precis utan att dem har vissa ord, ljud, filer etc som dem ser efter och hittar dem någon granskar dem det lite närmare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, men varför klagar alla för?

Dom behöver domstols beslut för att kunna avlyssna, dom kanske redan avlyssnar, kolla detta forum, men med FRA lagen så behöver dom inte ett godkännande.

 

Vill dom avlyssna...Dig så väntar dom bara på ett godkännande.

 

Dom måste ju ha godkännande som du sa. Och jag tror inte att domstolen godkänner vad som helst.

Källa? Vad jag vet så räcker det med att trafiken går utomlands - vilket den nästan alltid kommer att göra.

 

Källa på vad? Jag sa att jag inte tror att domstolen godkänner vad som helst.

 

Det han menar är nog på vart du har fått den informationen ifrån alltså "Källa".

 

Och jag tror att dem inte kommer att välja ut en dem ska avlyssna precis utan att dem har vissa ord, ljud, filer etc som dem ser efter och hittar dem någon granskar dem det lite närmare.

 

Han nämnde ju det själv, och jag sa att det var vad jag trodde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, men varför klagar alla för?

Dom behöver domstols beslut för att kunna avlyssna, dom kanske redan avlyssnar, kolla detta forum, men med FRA lagen så behöver dom inte ett godkännande.

 

Vill dom avlyssna...Dig så väntar dom bara på ett godkännande.

Varför alla är så upprörda, jo...därför att idag måste polisen ha en ledtråd...eller någon som har svallrat på någon eller något bevis över huvutaget (många eller jag vet ledsen). Med FRA lagen skulle de kunna avlyssna journalisster (och inkräckta på ytrandefriheten) de kan avlyssna politiker (och tvinga den till att göra som de vill om det hittar något "saftigt" i chatter eller telefon samtal). Sen kan det ju vara såa tt det inte finns någon som kollar om polisen har ageratt rätt med FRA lagen vilket ger polisen fria tyglar och sen kna det ju också vara att det är första steget till en polistat...vilket inte kan sluta bra...det har testats ett par gåånger i övriga världen.

Och att dom väntar på ett godkännande, visst helt ok om de avlyssnar mig, jag är bara en unge killa med ovanliga idéer men journalster osv. är iaf skyddade lite mer.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...