Hoppa till innehåll

Sd-kort Till Wii - Spelsparningar


Bplay
 Dela

Rekommendera inlägg

En sak jag tycker är tråkigt med wiit är när jag t.ex. spelar Zelda hemma och sedan ska hem till min pojkvän och vi ska spela så ligger sparningen ligger på mitt wii.

 

Om jag skaffar ett SD-kort kan jag spara sparningen där och på så sätt fortsätta på den oavsett vilket wii jag sitter på?

 

Beskrivningen på nintendos sida hjälper inte mycket då den bara förklarar vad som gäller virtuella spelen. Så stod det:

 

Om din Wii börjar få ont om systemminne efter alla spel och kanaler som du har laddat hem så kan du kopiera över dem till ett SD-kort och få mer plats. Observera dock att du inte kan spela spelen direkt från SD-kortet, spelen måste ligga på Wii för att kunna spelas.

 

Någon som vet?

Redigerat av Bplay
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja tack så mycket!

 

Jag kom på att jag har mitt sd-kort i digitalkameran och provade att kopiera över en sparfil. Det gick bra!

 

Får prova och se om den sedan går att spela på hos min kompis:) men det lär funka.

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja tack så mycket!

 

Jag kom på att jag har mitt sd-kort i digitalkameran och provade att kopiera över en sparfil. Det gick bra!

 

Får prova och se om den sedan går att spela på hos min kompis:) men det lär funka.

 

Tack

Har cokså ett SD-kort från kameran. xD

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det dumma är bara märkte jag att när man har en sparfil från wiit på kortet så vill det inte funka i kameran, då måste man först stoppa in det i wiit å nollställa. Lite synd..

 

För annars hade man kunnat ha det till lagring samtidigt som man kan ta bilder :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har för mig att jag läst att minnet sitter i wii remoten! xD

Vilket troligen är fel! :P

I spelet Pokemon Battle Revolution kan du ladda över data till Remoten, tror inte funktionen finns i något annat spel.

 

Man kan ju också föra över Miis från olika konsoller. Det sker med en överföring mellan Wii-moten och de olika konsollerna, så något slags minne bör Wii-moten ha :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...