Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag har fått något på datan som heter orb. Jag har Vista så det kommer upp något när jag startar datan. Något om ett blockerat program som körs eller något sånt. När jag högerklickar på ikonen i hörnet, så finns det en kategori som heter Orb Networks under den finns Orb. Vad är Orb? Jag vill inte köra det, för det kan ju vara ett virus. :unsure:

Nu har jag hittat information om det.

Filnamn: OrbTray.exe

Mapp: C:\Program Files (x86)\Winamp Remote\bin\OrbTray.exe" /background

Så jag antar att det är till Winamp. Ska jag köra det?

Skrivet (redigerat)

Orb är ett program för att kunna komma åt mediafiler etc. från en annan dator eller en spelkonsoll med internet åtkomst, men för att komma åt dom måste du ha ett account här: https://mycast.orb.com/orb/html/login.html

Och när du har loggat in därifrån och har specifierat dina inloggnings uppgifter i programmet på datorn och vars mapparna med musik/filmerna etc. finns, så kan du alltså komma åt det därifrån även om du är t.ex. 200mil hemifrån bara datorn är igång.

Använder det själv till Wii'n, riktigt trevligt program ;)

Mer info finns här: www.orb.com

EDIT: Nu såg jag att det låg i Winamp Remote, från vad jag vet så är det en modifierad version av Orb som ska fungera med Winamp, alltså att den läser mediafilerna därifrån, men versionen är också mycket gamlare, så om du ska använda Orb använd inte Winamp versionen utan ladda ner det istället från www.orb.com.

Du behöver inte köra det om du inte ska använda det till något, går bra att avinstallera också.

Redigerat av Median
Skrivet

Okej, tack så mycket! :D

Så ska jag bara högerklicka på ikonen i hörnet, som heter Programutforskaren (där man kan tillåta och ta bort program) och sen trycka på Orb och sedan Ta bort?

Skrivet (redigerat)

Okej, tack så mycket! :D

Så ska jag bara högerklicka på ikonen i hörnet, som heter Programutforskaren (där man kan tillåta och ta bort program) och sen trycka på Orb och sedan Ta bort?

Öh, Varför inte bara gå till Lägg till eller Ta bort program i kontrollpanelen och avinstallera det därifrån? Kanske heter Winamp Remote i det här fallet, men sök efter båda.

Redigerat av Median

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...