refflan1994 Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 min dator hängde sig så jag stängde av strömmen. när jag sedan startade komm det upp en svart text om att det hade försvunnit viktiga filer. man kunde starta windows efterfter ca 25 sek då en timer räknat ner.behöver hjälp orkar inte gå till datorkillen. :( Hjälp fort plzz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 min dator hängde sig så jag stängde av strömmen. när jag sedan startade komm det upp en svart text om att det hade försvunnit viktiga filer. man kunde starta windows efterfter ca 25 sek då en timer räknat ner.behöver hjälp orkar inte gå till datorkillen. :( Hjälp fort plzz Om timern kommer upp när windows startat så tror jag det kan va ett virus, hade ett sånt virus förr som startade en timer när windows hade startat och räknade ner sedan stängdes datorn av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 Det är antingen någon i ditt nätverk som har roligt eller så är det ett simpelt virus. När timern räknar ner, starta commando-prompten genom att trycka: Start > Kör > Command I den skriver du: shutdown \\datornamn /a /a betyder att du stänger av den aktuella avstängningsåtgärden. Om du lyckats stänga av timern får du gå in i autostart och kolla vad för program som startas när du sätter igång daotn och ta bort det misstänka programmet om inte ditt anti-virus hittar något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 Det är antingen någon i ditt nätverk som har roligt eller så är det ett simpelt virus. När timern räknar ner, starta commando-prompten genom att trycka: Start > Kör > Command I den skriver du: shutdown \\datornamn /a /a betyder att du stänger av den aktuella avstängningsåtgärden. Om du lyckats stänga av timern får du gå in i autostart och kolla vad för program som startas när du sätter igång daotn och ta bort det misstänka programmet om inte ditt anti-virus hittar något. Tror det funkar att skriva shutdown -a också, men ditt funkar lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elite95 Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 BEHÖVER DU HJÄLP !!! om du behöver hjälp med att hitta en adress gå in på hitta.se om du behöver hjälp med ngt annat ring 112 Om du behöver mer IQ Gå från datorn DATA FREAK Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 Låter mer som om det är typ av windows95 stuket. Att det kommer fram som en text där det står att vissa filer kan ha skadats eftersom datorn stängdes av fel. Så får man vänta x antal sekunder, om inte minst minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.