Hoppa till innehåll

Hjälp Fort?!?


refflan1994

Rekommendera inlägg

min dator hängde sig så jag stängde av strömmen. när jag sedan startade komm det upp en svart text om att det hade försvunnit viktiga filer. man kunde starta windows efterfter ca 25 sek då en timer räknat ner.behöver hjälp orkar inte gå till datorkillen. :(

 

Hjälp fort plzz

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min dator hängde sig så jag stängde av strömmen. när jag sedan startade komm det upp en svart text om att det hade försvunnit viktiga filer. man kunde starta windows efterfter ca 25 sek då en timer räknat ner.behöver hjälp orkar inte gå till datorkillen. :(

 

Hjälp fort plzz

Om timern kommer upp när windows startat så tror jag det kan va ett virus, hade ett sånt virus förr som startade en timer när windows hade startat och räknade ner sedan stängdes datorn av.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är antingen någon i ditt nätverk som har roligt eller så är det ett simpelt virus.

 

När timern räknar ner, starta commando-prompten genom att trycka:

Start > Kör > Command

 

I den skriver du:

shutdown \\datornamn /a

 

/a betyder att du stänger av den aktuella avstängningsåtgärden.

 

Om du lyckats stänga av timern får du gå in i autostart och kolla vad för program som startas när du sätter igång daotn och ta bort det misstänka programmet om inte ditt anti-virus hittar något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är antingen någon i ditt nätverk som har roligt eller så är det ett simpelt virus.

 

När timern räknar ner, starta commando-prompten genom att trycka:

Start > Kör > Command

 

I den skriver du:

shutdown \\datornamn /a

 

/a betyder att du stänger av den aktuella avstängningsåtgärden.

 

Om du lyckats stänga av timern får du gå in i autostart och kolla vad för program som startas när du sätter igång daotn och ta bort det misstänka programmet om inte ditt anti-virus hittar något.

Tror det funkar att skriva shutdown -a också, men ditt funkar lika bra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter mer som om det är typ av windows95 stuket. Att det kommer fram som en text där det står att vissa filer kan ha skadats eftersom datorn stängdes av fel. Så får man vänta x antal sekunder, om inte minst minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...