Jo, jag undrade om jag testar en bot en gång, så blir jag ip bannad..
Men min ip byter varje dag så blir jag bara bannad i en dag då?
(Endast vettiga svar)
Jo, jag undrade om jag testar en bot en gång, så blir jag ip bannad..
Men min ip byter varje dag så blir jag bara bannad i en dag då?
(Endast vettiga svar)
jo men din gubbe har också blivit raderad
↗ till inläggetjo men din gubbe har också blivit raderad
Ojdå, blir minmain raderad om jag gör det på min pure?
Tror du blir ip bannad och den gubben du gjorde det på blir raderad
↗ till inläggetTror du blir ip bannad och den gubben du gjorde det på blir raderad
Men om jag då gör det på min pure så spelar det ingen roll, men jag vill inte ta några risker.. :P
↗ till inläggetdu kan sätta på så du bytar ip var 30:de sekund o göra de ;)↗ till inläggetTror du blir ip bannad och den gubben du gjorde det på blir raderad
Men om jag då gör det på min pure så spelar det ingen roll, men jag vill inte ta några risker.. :P
Hur kan man byta ip-adress? Jag menar har inte varje dator en egen ip-adress?
var nätverk har en liknande ip(dom 3 sita sifrerna braukar vara olika) men det finns så man kan byta ip var 30de sekund men vet inte om det går att lada nereller liknande
↗ till inläggetvar nätverk har en liknande ip(dom 3 sita sifrerna braukar vara olika) men det finns så man kan byta ip var 30de sekund men vet inte om det går att lada nereller liknande
Men det finns ju vissa nackdelar med det också.. att man tex. måste ha hamachi på private server om man inte vill byta ip hela tiden :P
Jagex skulle aldrig IP Banna en potentiell member betalare. De ip bannar heller inte om du inte har gjort något riktigt dumt som tillexempel använda en bug till att bli rikast på spelet, eller döda alla utanför Bounty Hunter. Ditt account blir låst, men inte borttaget. Du kan överklaga din ban närsomhelst och blir den accepterad kan du logga in som vanligt igen.
Pecis som Kvve säger. Runescape vill känna pengar på oss vettu ;)
Ni har helt fel där.
Att använda bots räknas till att fuska. Jagex agerar snabbt mot fusk.
Ditt konto blir låst ( bannat ) även om du är en member, är du en member så avslutar dom ditt membership om du använder kredit kort.
Och lol lol..Vadå byta IP? Man kan inte byta sitt IP. För att byta IP så ringer du och ber efter ett nytt hos din internet leverantör. Sen så finns det en sak eller man kan ha så att ens IP byts typ 1 gång i månaden.
Och använder du bots så IP bannar dom dig, du kan besöka sidan å sånt, men när du försöker logga in så nekas det.
↗ till inläggetkevve är tillbaka på fuska ;)Jagex skulle aldrig IP Banna en potentiell member betalare. De ip bannar heller inte om du inte har gjort något riktigt dumt som tillexempel använda en bug till att bli rikast på spelet, eller döda alla utanför Bounty Hunter. Ditt account blir låst, men inte borttaget. Du kan överklaga din ban närsomhelst och blir den accepterad kan du logga in som vanligt igen.
Har inte läst allt, men om du blir bannad får du en chans att skriva till jagex en anledning till att de låser upp kontot, om du inte lyckas får du en chans till. Sen kan du aldrig någonsin mer logga in på kontot. Men du kan göra nya gubbar.
↗ till inläggetHar inte läst allt, men om du blir bannad får du en chans att skriva till jagex en anledning till att de låser upp kontot, om du inte lyckas får du en chans till. Sen kan du aldrig någonsin mer logga in på kontot. Men du kan göra nya gubbar.
Ja men om min pure blir bannad struntar väl jag i..
Men om min pure blir bannad kan jag väl lira med min main fortfarande?
↗ till inlägget↗ till inläggetHar inte läst allt, men om du blir bannad får du en chans att skriva till jagex en anledning till att de låser upp kontot, om du inte lyckas får du en chans till. Sen kan du aldrig någonsin mer logga in på kontot. Men du kan göra nya gubbar.
Ja men om min pure blir bannad struntar väl jag i..
Men om min pure blir bannad kan jag väl lira med min main fortfarande?
Ja, skrev jag ju.
zeg0 din idiot försök spela som alla andra och andvänd inte bots.
↗ till inläggetzeg0 din idiot försök spela som alla andra och andvänd inte bots.
Asså.. Jag har aldrig sagt att jag ska använda bot och inte att jag har gjort det heller jag bara undrar vad som händer..
"Jo, jag undrade >>>OM<<< jag testar en bot en gång, så blir jag ip bannad.."
den staiska ip.n byts rätt ofta men den "riktiga" kan man bara byta igenom att ringa levenrantören eller att använda särskillda olagliga program
↗ till inläggetSom sagt du kan ha ett dynamiskt IP som byts 1 gång i veckan eller så, men du har alltid ditt riktiga IP kvar, om du använder bots så IP bannar dom dig, d.v.s när du försöker gå in på runescape så nekas det. Då måste du ringa till din leverantör och be om att få byta eller så byter du internet bolag typ.↗ till inläggetzeg0 din idiot försök spela som alla andra och andvänd inte bots.
Asså.. Jag har aldrig sagt att jag ska använda bot och inte att jag har gjort det heller jag bara undrar vad som händer..
"Jo, jag undrade >>>OM<<< jag testar en bot en gång, så blir jag ip bannad.."