Hoppa till innehåll

Goldensun 1 [hjälp]


Gäst Lilliz

Rekommendera inlägg

Gäst Lilliz

Har presic lyckats att flytta dessa färgade jungfrustatyer i rätt ordning och nu kommit igenom dörren som öppnades. Nu har jag bara virrat omkring utan att hitta vart eller vad jag ska göra, Någon som kan hjälpa??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Lilliz

Direkt efter statyrummet så är det ett rum med ett trädmotiv på golvet och där brevid ett psyenergy sten, där efter är det två dörrar ut ur rummet (borträknat den jag kom ifrån). I rummet till vänster så kommer man till ett liteet rum med en staty och elfällt (jag vet hur man tar bort dem men då kommer man ju tillbaka til start) om man istället hade valt dörren rakt upp så kommer man till ett större rum med sandvattenfall... Sen är det 4 dörrar, den fjärde når man inte.

Det är som sagt i detta rum jag är och virrar omkring i, hoppas beskrivningen var förståerlig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Lilliz

Har kollat och det går inte...

Föresten, är det så att Venus fyren och Tunnel ruins möjligt vis hör ihop?

Så fort man kommer in i Tunnel ruins så hittar man en större staty med "utvalda" golvplattor färgade (i venustornet är de en lika dan och den kan om man talar byta färgare golvplattor) Hon i Tunnel ruins säger iallafall:

"ye who seek to climb venus lighthouse, the lady knows your desires. Here your path shall not be opned"

Hur ska man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja just det ja! om du gör på ett visst sätt i tunnel ruins så öppnas en gång i venus lighthouse, och gör du det andra sättet så gör hon så att en annan gång öppnas i venus lighthouse! och då stängs den första hon öppnade! nåt sånt e det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Lilliz

Okej, då var de som jag misstänkte

Men de hjälper mig inte med resten.. Jag skulle gärna vilja klara spelet snart så att jag kan börja spela mitt nya "the lost age" Hade tänkt skicka över mina dit...

De går tydligen bara då man klarat spelet

 

Föresten, finns det något guild till de här spelet på svenska, de kanske kunde hjälpa mig (jag söker och söker men de är svårt att finna)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...