Metallica - Load (obs! album) är nästan bara sånt :(
Hårdrocks Ballader
Enligt mig gör metallica absolut de bästa baladerna :D
↗ till inläggetozzy då :(Enligt mig gör metallica absolut de bästa baladerna :D
↗ till inläggetEnligt mig gör metallica absolut de bästa baladerna :D
Håller med, men BLS är minst lika bra. ( Ozzy har varit med och gjort några låtar med dem också, tror jag. )
Typ allt av ASP och Samsas Traum.
↗ till inläggetSen när började det höra till ballader att kompas av dubbeltramp i 220bpm? Men grym låt iallafall, bara att den kanske inte är väldigt mycket ballad. :)This Calling - All that Remains
För övrigt så är All that Remains av genrén metalcore. Vilket är en mix av punk och metal ( och en aning screamo, tror jag. ) så jag tvivlar på att de skulle göra ballader. < _ <
↗ till inläggetRefrängen är rätt lugn, :rolleyes:↗ till inläggetSen när började det höra till ballader att kompas av dubbeltramp i 220bpm? Men grym låt iallafall, bara att den kanske inte är väldigt mycket ballad. :)This Calling - All that Remains
↗ till inläggetVar inte så hård mot honom. Han har nyss upptäckt ett band dom han tycker är jättecoolt att lyssna på, och vill därför skylta så mycket som möjligt med det för att han tror att det ska inbringa respekt.↗ till inläggetThe project hate MCMXCIX - I see nothing but flesh, :D
För det första sade han hårdrock, och inte metal.
För det andra så skulle det vara ballader. Svårt at läsa? :student:
On Topic: Jag gillar Master of Sorrow och When Time Doesn't Heal med Jorn Lande och Russel Allen.
Lol :huh: !, Aja det enda hårdrocksbandet som jag kmr på nu är Metallica med Enter sandaman. Om det inte redan har nämnts.
↗ till inläggetpantera-Hollow.Metallica - Fade To Black
Darrel får ett sånt jäcka gött sound på sin gitar där...
↗ till inlägget↗ till inläggetThe project hate MCMXCIX - I see nothing but flesh, :D
För det första sade han hårdrock, och inte metal.
För det andra så skulle det vara ballader. Svårt at läsa? :student:
Var inte så hård mot honom. Han har nyss upptäckt ett band dom han tycker är jättecoolt att lyssna på, och vill därför skylta så mycket som möjligt med det för att han tror att det ska inbringa respekt.
On Topic: Jag gillar Master of Sorrow och When Time Doesn't Heal med Jorn Lande och Russel Allen.
Lol :huh: !, Aja det enda hårdrocksbandet som jag kmr på nu är Metallica med Enter sandaman. Om det inte redan har nämnts.
Det är tyvärr sant. För övrigt så är Enter Sandman inte en ballad.
November Rain - Guns N' Roses :rolleyes:
Vermilion Pt.2 (Bloodstone Mix) - Slipknot
Pantera - Floods
eller
Guns N Roses - Patience
↗ till inläggetPantera - Floods
eller
Guns N Roses - Patience
naaaaaaaaw villken bra lista ;) diggar den musiken :D
↗ till inläggetbra bra bra. november rain är en väldigt bra låt, sen lyssna på motsatsa låten till den - Estranged.November Rain - Guns N' Roses :rolleyes:
↗ till inläggetRefrängen är rätt lugn, :rolleyes:↗ till inläggetThis Calling - All that Remains
Sen när började det höra till ballader att kompas av dubbeltramp i 220bpm? Men grym låt iallafall, bara att den kanske inte är väldigt mycket ballad. :)
Skojar du eller?
Vet inte om denna klassas som "metalballad" eller nått, men den är sjukt skön!
Sabaton - The Hammer has Fallen
↗ till inläggetThis Calling - All that Remains
Haha xD Om den hade spelats upp mitt en balladsamling hade man ju fått hjärtattack eller nåt xD
Visst refrängen är lugnare än resten av låten, men den är ändå inte lugn xD
Detta var dagens (Y)
Seize The Day - Avenged Sevenfold. Underbar låt överhuvudtaget.
↗ till inläggetHaha, jo, men den är ju faktiskt väldigt bra också. :)↗ till inläggetThis Calling - All that Remains
Haha xD Om den hade spelats upp mitt en balladsamling hade man ju fått hjärtattack eller nåt xD
Visst refrängen är lugnare än resten av låten, men den är ändå inte lugn xD
Detta var dagens (Y)
Knockin' on heavens door - GNR