Hoppa till innehåll

Ett Litet Problem, Hjälp! Emerald, Fånga Lati@s


vouli
 Dela

Rekommendera inlägg

HALLO! =D

Jo jag har pokémon emerald version på gameboy advance sp =D

Jag har klarat elite four och jag har nu ett problem. Jag har sett många fusk hur man får Latios/Latias, men nu hittar jag inte dom mer. Jag vet att man går hem till mamman och så frågar hon om färgen var blå eller röd. Och jag valde blå =)

Men nu händer det inget och mamman bara säger att jag ser lite trött ut och att jag borde vila mig lite. VAD SKA JAG GÖRA? Tar det bara några dagar eller? =/ PLEASE HJÄLP MIG!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste skaffa Eon ticket som du antingen skaffar via ett event.

Eller så tradar du med någon av dina kompisar som har Eon ticket.

 

NOTE: Du kan inte fuska på GBA SP

varför kan jag inte fuska för att jag har sp?

kan jag inte använga NGT fusk? :'(

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte något fusk funkar, du kan ju använda några buggar som tillexempel klona osv.

 

För att fuska måste du ha 2 saker.

 

1. Nintendo DS

2. Action Replay

 

Action Replay är en sorts grej som man stoppar in i DS så kan du leta efter fusk.

 

Jag använder också GBA SP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte något fusk funkar, du kan ju använda några buggar som tillexempel klona osv.

 

För att fuska måste du ha 2 saker.

 

1. Nintendo DS

2. Action Replay

 

Action Replay är en sorts grej som man stoppar in i DS så kan du leta efter fusk.

 

Jag använder också GBA SP.

Man kan visst fuska på GBA SP, med GameShark eller något sånt.

EDIT: Tror jag iallafall.

Redigerat av JosJuice
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är gammalt, vet ingen hur man gör? Mannen så här är det, antingen använder sweet scent i gräset för att hitta latios eller fixar du ett action replay( till GB Advance SP ) som kostar 299kr på megastore. Om du hittar Latios en gång och registrerat det i pokedexen är resten hur enkelt som helst. Utrustning som du ska ha mot latios är följande:

 

Ultra bollar ( minst 60 st ) eller en Master boll

En stark spök pokes med attackerna Mean look och hypnosis. ( Mean look ser till att latios inte kan fly. )

En riktigt stark pokes med False swipes. ( False swipes är en attack som lämnar motståndaren med 1 hp. )

Till sist, några max revives och max potions. ( Spök pkmn är svaga mot psychic, latios använder psychics. )

 

Strategi: Börja med att ha spök pokemonen först i partyt, när du möter latios kör du mean look och därefter hypnosis, sen byter du till pokemonen med false swipes, attackera tills den har 1hp kvar. Nu är det bara att be till gud att du kommer fånga den ^_^ Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...