Hoppa till innehåll

Ny "gamer" Dator

wiigamer

Rekommendera inlägg

Hej! jag har tänkt köpa en ny dator för den jag använder suger hårt tänkte köpa ett grafikkort till den men moderkortet har inte stöd för grafikkort. Så nu sitter jag på min mammas laptop :P men det är bra (bara jobbigt att spela på 17 tum när man är van med 24 lol) . Över till min nya dator då delarna jag ska ha är

Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex(2.0)16

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/fläkt

Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with f*n

Antec Twelve Hundred Gaming Case(Without PSU)

Thermaltake Blue Orb II CPU-Fläkt, Blått Ljus, 17dBA, Socket 775/754/939/94

Asus GeForce 9800GX2 1GB "TOP" GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, 140mm f*n, 8xSATA, SLI

Thermaltake BigWater 745, 3X12cm Vatten- kylningssystem,s BTX/775/754/939/940/AM2

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM

Razer Lycosa gaming tangentbord

Razer Lachesis Gaming mouse, blå 4000dpi

Totalt: 14.804,00

Ska köpa från komplett. Så nu undrar jag är dem delarna bra.de jaär lite osäkert på är modetkortet det stödjer iaf minnena och CPU och GPU men är inte säker på om den är så jätte bra ska deeutom överclocka proccesorn till över 3.0 GHz också tack i förhand :) P.S nu står det inte hur snabb alla sakerna är men ni klarar er nog annars får ni klaga på mig :P

Redigerat av wiigamer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

öhh nej den senaste är GTX-serien från Nvidia men den är typ bättre än den tänkte på GTX 280 också men vill ha ett grafik kort med HDMI-utgång. Så får se också hur HD 4870 X2 (om den ens kommer heta så) presterar när den kommer ut nästa månad :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

öhh nej den senaste är GTX-serien från Nvidia men den är typ bättre än den tänkte på GTX 280 också men vill ha ett grafik kort med HDMI-utgång. Så får se också hur HD 4870 X2 (om den ens kommer heta så) presterar när den kommer ut nästa månad :D

aa kom på att det inte va det. tittade i PC för alla och rättade mig själv :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...