Bplay Skrivet 9 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2008 Hej! Jag har en liten fråga angående iframe. Har bifogat en bild på hemsidan jag håller på att göra. Är relativt nybörjare men kan ändå en hel del. Hade tänkt använda en iframe i den stora gråa rutan men undrar om det går att använda 2 stycken på samma länk.. Alltså: Jag klickar på "Tider & Priser" i menyn. Då öppnar sig den sidan i den stora iframen men samtidigt vill jag att en annan sida ska öppnas i vänsterspalten med annan information. Är detta möjligt då man använder iframe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 Du kan använda javascript till detta. Ex: <span class="a" onclick="document.getElementById('frame1id').src='länk1';document.getElementById('frame2id').src='länk2'; Nu använder jag span då det blir kortare kod och bättre än att använda en ankartagg på rätt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bplay Skrivet 15 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2008 Okej tack, jag får ta en titt på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.