Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag är så j*vla trött på updragen och det går ju inte att köra fritt så jag tänkte börja köra online men vet ej hur man gör... Kan någon snälla berätta varenda lilla detalj om hur man gör...?

Skrivet

Till att börja med kan jag fråga om du har det tjocka eller det smala PS2.

Tjocka PS2:

Om du har det tjocka PS2 så måste du köpa en nätverksadapter. Det är som en liten låda du sätter fast bak på ditt PS2. Du fårockså med en ethernetkabel (ca 4m) som du ska sätta fast i den lilla låtan du fäst bak på ditt PS2 och andra änden ska sitta fast i din router. Sen ska du sätta i skivan du fick med när du köpte nätverksadaptern.

Nu är det bara starta ditt PS2 och följa alla instuktioner. Dock kan nätverksadaptern vara riktigtsvår att få tag i.

Smala PS2:

Om du har det smala PS2 har du redan en inbyggd nätverksadaptern Det enda du måste skaffa är en ethernetkabel och skivan. Ethernetkabel är rätt lätt att få tag på då sånna finns på de flesta elaffärer skulle jag tro (t'ex webhallen). Skivan har jag för mig att man måste beställa från playstations hemsida, gratis. Ethernetkabeln ska du sätta fast i ett ethernetuttagetbak på ditt PS2 och andra änden ska sitta fast i din router. Sen ska du sätta i skivan du beställt från playstations hemsida.

Nu är det bara att starta ditt PS2 och följa alla instruktioner.

Tror det står på playstations hemsida också.

• Skapa ny...