💬
Logga in
Fuska.se

Varför Köpte Du Ett Ps3?

69 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jo.

21 Jul 2008
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

sixaxiskontrollerna kan du inte ha till pc.

jag vet inte om man kan ha Ps3 kontrollerna till datorn men det finns liknande till PC som är rörelsekänsliga :)

Senast ändrad:

22 Jul 2008
Nivå 5 · Fuskare

Jag visste inte att du hade PS3, NICE!!! ^^

Jag köpte den mest för att spela och sådär 40% för att kolla Blu-Ray filmer.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

En fråga om det där med rörelsekontroller:

Vad använder man de till? Har sett på t'ex MGS4 att om man skakar kontrollen så blir dräkten till hans vanliga om man har andra färger på den för att smälta in.

Används det mycket i alla spel?

I motorstorm använder man rörelsekontroller när man ska svänga på sitt fordon

Nivå 10 · Veteranfuskare

Va , det funkar inte för mig ? :huh:

Nivå 4 · Lärling

Jacqout du måste fixa det i paus menyn.

Jag köpte mitt PS3 för jag hade först en PS1, PS2 och PSP innan och jag tyckte dom var bra så jag ville ha PS3 ända sen jag såg den första reklamen av den. Tyckte att grafiken var bra osv. Jag hade läst flera artiklar om att PS3 skulle bli bättre än 360. Och visst datorer är bra men det är roligare att spela spel på en spelkonsoll än att spela på datorn. Tycker det är skönare kontroller. T.ex det är lättare att finta på FIFA 08 på PS3/360 än på PC (om du nu ens går och finta, hittade aldrig fint knappen när jag spelade på datorn).

↗ till inlägget

Jo.

jag har 6 kontroller, har testat med alla 5 + en fejkad. det går inte.

Nivå 4 · Lärling

köpte den för att den verkade bättre än xbox360 plus att ps3 har skönare kontroller och blu-ray

Nivå 5 · Fuskare

Så sant Morre. 360 kontrollen väger ganska mycket (inte för att jag inte orkar lyfta den xD) + att PS3 kontrollen är skönare och snyggare.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Så sant Morre. 360 kontrollen väger ganska mycket (inte för att jag inte orkar lyfta den xD) + att PS3 kontrollen är skönare och snyggare.

Det är ju en smaksak, själv tycker jag Gamecube dosan är den mest klockrena.

Nivå 5 · Fuskare

InTech var det inte lite onödigt att köpa 6 kontroller? Du kan ju ändå bara använda 4 åt gången.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Och visst datorer är bra men det är roligare att spela spel på en spelkonsoll än att spela på datorn. Tycker det är skönare kontroller. T.ex det är lättare att finta på FIFA 08 på PS3/360 än på PC (om du nu ens går och finta, hittade aldrig fint knappen när jag spelade på datorn).

Jo, för FIFA 08 är ju verkligen den seriösa gamers drömspel. Sen kan du koppla in din kontroll till datorn utan problem. Finns ju dessutom en options-meny i alla dagens spel, om nu inte EA glömt det. De har väl fullt upp att köpa upp utvecklare.

↗ till inlägget

Jo.

jag har 6 kontroller, har testat med alla 5 + en fejkad. det går inte.

Känn dig misslyckad. Om du inte tror mig kan du ju gå in på FragZones forum och fråga, du gillar ju ändå att rippa nyheter därifrån.
23 Jul 2008

lol, jag har testat, och det funkar inte. Jag bryr mig inte om din åsikt om du nu är så kaxig.

ThaNooB -

Jag hade 2 från början, fick en i julklapp. Sedan köpte jag den falska, och för någon vecka sedan så köpte jag 2 till.

Man kan använda 7 ps3 kontroller samtidigt.

Och förövrigt, detta snacket kommer varken göra så någon köper en 360, inte en ps3 heller. Det leder bara till bråk.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Konstigt om det går att köpa 7. Det brukar vara jämt antal eller...?

man kan köpa 8 också ;P.

Men jag vet inte, jag kollade på nhl 08. då stog det 7 spelare. kanske är 8 eller så man kan köra max på samma konsoll

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

lol, jag har testat, och det funkar inte. Jag bryr mig inte om din åsikt om du nu är så kaxig.

ThaNooB -

Jag hade 2 från början, fick en i julklapp. Sedan köpte jag den falska, och för någon vecka sedan så köpte jag 2 till.

Man kan använda 7 ps3 kontroller samtidigt.

Och förövrigt, detta snacket kommer varken göra så någon köper en 360, inte en ps3 heller. Det leder bara till bråk.

Kallar du han kaxig? Lawl. Det är ju du som vägrar erkänna att du haft fel även fast du har blivit motbevisad för länge sedan.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #37
↗ till inlägget

ok nu la jag mig faktist och skrattade ihjäl mig på golvet (samt alal mina vänner) `ps3 kontrollen e goare än xbox 360 och xbox 360 kontrollen väger så mkt´ hahahahahahahahahahahaha går ju knappt att spela med en ps kontroll (och jaaa, jag har jämfört) först spelade jag smackdown vs raw på 360 gick bra spelade ca 5 timmar sen 2 dagar senare provade jag samma fast på playstation gick ju inte så j*vla äcklig kontroll och sen väger den ju inget typ käns typ inte som man håller i nåt.

jag som trodde du aldrig spelat ps3.

Om du nu är så jäkla tjatig. köp en med rumble i, om du hatar rumble stäng av den.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

ok nu la jag mig faktist och skrattade ihjäl mig på golvet (samt alal mina vänner) `ps3 kontrollen e goare än xbox 360 och xbox 360 kontrollen väger så mkt´ hahahahahahahahahahahaha går ju knappt att spela med en ps kontroll (och jaaa, jag har jämfört) först spelade jag smackdown vs raw på 360 gick bra spelade ca 5 timmar sen 2 dagar senare provade jag samma fast på playstation gick ju inte så j*vla äcklig kontroll och sen väger den ju inget typ käns typ inte som man håller i nåt.

En smaksak. Jag tycker Xbox kontrollerna är skit obekväma dels för att dom känns tjocka.
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #40
↗ till inlägget
↗ till inlägget

En smaksak. Jag tycker Xbox kontrollerna är skit obekväma dels för att dom känns tjocka.

isåfall har du väl små händer. och till den andra frågan jag har kört ps3 (motorstorm och resistens) men tyckte inte det var nåt vidare så fattar inte vrf folk kan köpa et tps3 när det inte finns några roliga spel (OCH HANDKONTROLLEN ÄR DEN KASSASTE SOM NÅGONSIN HAR GJORTS!!!!!!)
🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.