Median Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Skrivet 20 Juli 2008 (redigerat) Hej alla! Bara för att jag följde W3's standarder så ser nu min sida ut skitkonstig i IE7, någon som kan hjälpa rätta till? http://manganation.se.nu Jag vill gärna INTE ignorera typ 80% av besökarna. Sidan ser konstig ut i Opera också.. Även om allt är korrekt i W3 validator. CSS är: .stil1 { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 24px; } .stil2 { font-size: 22px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } .stil3 { font-size: 22px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; } .stil5 {font-size: 10px} .stil7 {font-size: 11px} a:link { color: #8EB3EF; text-decoration: none; } a:visited { text-decoration: none; color: #8EB3EF; } a:hover { text-decoration: none; color: #f7cf15; } a:active { text-decoration: none; } .stil8 { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif } .stil9 { font-size: 22px } .stil10 { font-size: 14px } body { background-image: url(images/paper2.png); margin-top:0px; margin-left:0px; } .bildram2 { padding: 5px; border: 1px solid #c0c0c0; } #Div1 { position:absolute; background-color:#FFFFFF; top:192px; left:282px; width:506px; padding:5px; border:#000000 1px solid; } #Navigation { position:absolute; background-color: #FFFFFF; top:192px; left:125px; padding:2px; border:#000000 1px solid; } #Utbytet { position:absolute; top:0px; left:810px; padding:0px; } #Copyright { position:absolute; background-color: transparent; top:600px; padding:2px; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; left: 0px; } #Nyhet { text-align:justify; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; padding:3px; margin-top:3px; margin-bottom:5px; border-top:1px solid #D3D3D3; } Redigerat 20 Juli 2008 av Median Citera
Boffaroffe Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Skrivet 20 Juli 2008 http://manganatio.se.nu verkar inte funka om det inte är du som äger en sida som funkar perfekt i IE7 och heter webb.se. Citera
Ozoon Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Skrivet 24 Juli 2008 antagligen har du glömt en position: absolute nånstans... FF kör detta som default, men IE verkar inte göra det, opera vet jag inte. Citera
Median Skrivet 24 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 24 Juli 2008 (redigerat) Nej, jag tror inte det, kollade nyss. Men det konstiga är att det ser helt normalt ut på min lokala server.. Har provat att uppdatera med filerna därifrån också.. Men verkar inte fungera. EDIT: Eller nej, den ser inte normal ut på min lokala server nu heller :P Redigerat 24 Juli 2008 av Median Citera
Ozoon Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Skrivet 24 Juli 2008 Jag föredrar ju tabeller, så det är ju mitt tips, men tvivlar på att du vill bygga om hela sidan så... Du vet ju var problemet ligger, eller ja, vad som är problemet (eller var det mer än menyn?) och då kan du ju fiddla runt lite med den... Citera
Median Skrivet 24 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 24 Juli 2008 Nej, jag vet inte vars problemet ligger precis, eftersom någonting där kan ju göra så att hela sidan blir konstig. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.