Hoppa till innehåll

Warrior


Rekommendera inlägg

Som fury warrior kommer du få svårt att hitta grupper, varför? För att warriors förväntas vara tanks.

I raids har jag aldrig sett en fury warrior ligga etta (eller ens i närheten), ärligt talat tar vi aldrig med nån.. inte för att jag kör end-game (BT/MH+)

 

Jag tycker det är roligt när folk säger att X/Y klass/specc kan outdps:a vadsomhelst?

Vet du vad, jag har hört precis samma sak om

 

Enh shamans

frost mages

shadowpriests

retri paladins (........)

affliction locks

MM hunters

Surv hunters

etc

 

jag kan också komma etta med X dps-"hybrid" om jag har skitbra gear jämfört med andra

 

Just nu verkar de bästa DPSarna vara Warlock, Rogue och BM hunter, välj nån av dom om du inte vill göra annat än att DPSa -_-

_

Bara för att påpeka så är arcane/frost top damage för mage när deras gear är redo för BT/hyjal/sunwell ish

 

Fire ftw

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo det är helt rätt, men för att kunna dpsa som warrior måste man ha skit bra gear och kunna vad för vapen och gear och caps på skit man ska ha, som prot äre enkelt, lär man sig tanka och vet hur man ska trycka på vad och när så betyder gearen inte skit mycket, bara man har 11k unbuffed typ och 450 defense rating kan man tanka allt innan prince, NB och Netherspite

450 defense?

490 måste du ha för att vara cappad, så jag tvivlar att du kan tanka Kara utan att vara det :P

Sen återigen, ja det finns bra fury warriors, dock är warlocks/mages mer eller mindre bästa dps-classerna i spelet så..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det är helt rätt, men för att kunna dpsa som warrior måste man ha skit bra gear och kunna vad för vapen och gear och caps på skit man ska ha, som prot äre enkelt, lär man sig tanka och vet hur man ska trycka på vad och när så betyder gearen inte skit mycket, bara man har 11k unbuffed typ och 450 defense rating kan man tanka allt innan prince, NB och Netherspite

 

450 defense?

490 måste du ha för att vara cappad, så jag tvivlar att du kan tanka Kara utan att vara det :P

Sen återigen, ja det finns bra fury warriors, dock är warlocks/mages mer eller mindre bästa dps-classerna i spelet så..

 

Crush immune gränsen är fortfarande lika viktig även om du ska tanka Maiden eller t.ex. Najentus.

...

Däremot krävs det inte mycket för att köra Kara förrutom skills egentligen, skills är något som kommer.

Själv gick jag från grön gearad offtank i Kara till Full epic Main tank i ZA på en vecka utan problem, så jag har dock ingen större erfarenhet av att bossar i Kara skulle vara svåra, däremot är 490 defense troligtvis den viktigaste av dina stats om du är tank.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...