Hoppa till innehåll

En Kille Sover 2.5 Timmar Om Dygnet


Gäst EDOBEM

Rekommendera inlägg

8 timmars sömnregeln gäller alla. Men det är en ungerfärlig tid man ska sova. En del behöver bara 6 timmar medan en del behöver 10 timmar.

Men jag kan förstå honom. 8 timmmar är på tok för mycket nu i den här världen. Just nu sommarjobbar jag och sover 6 timmmar varje natt. Jag måste vakna klockan 5 på morgonen och sen är jag hemma igen vid lite innan 5 på källen. För att jag ska sova 8 timmar per natt så måste jag lägga mig vid 9. Det gör jag inte för då får jag ingen fritid.

Jag tror inte det är många arbetare som sover tillräckligt. Det skulle behövas högre lön och kortare arbetsdag för att alla ska kunna lägga sig tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Tillväxthormonet utsöndras i REM sömnen den också. I stort sett händer det mesta då, och anledningen till att detta funkar är att vår kropp är byggd för att anpassa sig till situationer. Får vi bara 2,5 timmars sömn så anpassar sig kroppen till att utföra allt nödvändigt arbete på den tiden (Därav består hela ens sömn av REM).

Så det är bra när kroppen blir beroende av steroider och andra slags droger för den anpassar sig?

T.ex Koffein och Ecstasy, tar du ett högt intag en lång tid så anpassar kroppen sig till det, men när den inte får i sig det och är på normalläge innan du intog dem så känner den sig seg.

Kroppen är byggd för och anpassa sig ja, men kan innebära dåliga konsekvenser.

Sömnforskare och studier har kommit fram flera gånger att människan ska behöva 6 till 7 timmars sömn för total återhämtning, barn på ungefär 8-10.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Tillväxthormonet utsöndras i REM sömnen den också. I stort sett händer det mesta då, och anledningen till att detta funkar är att vår kropp är byggd för att anpassa sig till situationer. Får vi bara 2,5 timmars sömn så anpassar sig kroppen till att utföra allt nödvändigt arbete på den tiden (Därav består hela ens sömn av REM).

Så det är bra när kroppen blir beroende av steroider och andra slags droger för den anpassar sig?

T.ex Koffein och Ecstasy, tar du ett högt intag en lång tid så anpassar kroppen sig till det, men när den inte får i sig det och är på normalläge innan du intog dem så känner den sig seg.

Kroppen är byggd för och anpassa sig ja, men kan innebära dåliga konsekvenser.

Sömnforskare och studier har kommit fram flera gånger att människan ska behöva 6 till 7 timmars sömn för total återhämtning, barn på ungefär 8-10.

 

Gah, du har ju fortfarande inte fattat det.. -_-

 

Man behöver 6-7 timmars sömn, ja, när man sover Monofasiskt. För när man sover Monofasiskt så kommer man inte direkt in i REM, utan måste sova några timmar först. Men när man sover Polyfasiskt, så kommer man direkt in i REM. Och det är i REM som kroppen återhämtar sig och tillsöndrar växthormon o.s.v. Så därför får man lika mycket REM-sömn när man sover Polyfasiskt som när man sover Monofasiskt.

 

Get it?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu när han har gjort det så länge kommer det aldrig att läkas för honom, kanske lite men aldrig helt. Han kommer få leva med det hela sitt liv. Han verkar, som andra(som de skriver i artikeln), inte förstå att människans hjärna alltid lär sig, anpassar sig med mera och kommer aldrig att återgå till det skick det var innan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu när han har gjort det så länge kommer det aldrig att läkas för honom, kanske lite men aldrig helt. Han kommer få leva med det hela sitt liv. Han verkar, som andra(som de skriver i artikeln), inte förstå att människans hjärna alltid lär sig, anpassar sig med mera och kommer aldrig att återgå till det skick det var innan.

Jag får inte riktigt det att gå ihop; Att alltid anpassa sig och aldrig kunna återgå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...