Gäst Logfan Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Skrivet 4 Augusti 2008 Eftersom jag är så jäkla noob på GAmemaker så kan man passa på att fråga här. 1. Hur gör man så att gubben tar ett steg i taget istället för att bara åka på? JAg vill göra så när du trycker en gång så tar den ett steg sen om du håller i så går den tills du släpper. 2. HUr gör man så att gubben hoppar? Då menar jaga tt den bara ska hoppa upp i luften och sedan åka ner igen! Citera
TiredRacoon Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Skrivet 4 Augusti 2008 Om du tar key release när du släpper walkkey så stannar ju playerobjektet. För att göra så gubben hoppar måste du ställa in gravity och sedan ställa in force- Läs i manualen om gravity och hur man använder det. Citera
Gäst Logfan Skrivet 6 Augusti 2008 Rapport Skrivet 6 Augusti 2008 (redigerat) Jaha okey tack! 1. den stannade inte? JAg tog "Key release" Redigerat 6 Augusti 2008 av Logfan Citera
TiredRacoon Skrivet 6 Augusti 2008 Rapport Skrivet 6 Augusti 2008 Jaha okey tack! 1. den stannade inte? JAg tog "Key release" Player stop på key release, player move på key down xD Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.