Hoppa till innehåll

Frågor Inför Ps3-köp

Rekommendera inlägg

Gäst alvizz
Skrivet

1. Är det likadant med DVD:er som med Blueray, tar en amerikansk konsol bara amerikanska dvd:er?

2. Hur funkar det här med tull när man importerar?

3. Vill man spela gamla PS2spel när man har ett PS3 sen?.. Jag väljer mellan en svensk 40 gb för filmens skull (kunna kolla på de med svensk text) eller en amerikansk 80 gb för de gamla spelens skull.

Gäst OneDream
Skrivet

1. Vissa svenska blu-ray skivor funkar inte på ps3 (med svenska menar jag alla filmer, men "svenskt" format)

2. ingen aning

3. ja det vill man.

Men om det är nödläge så köp en ps2 också. jag tror du gillar en svensk ps3 bättre.

Gäst alvizz
Skrivet

1. Vissa svenska blu-ray skivor funkar inte på ps3 (med svenska menar jag alla filmer, men "svenskt" format)

Men om det är nödläge så köp en ps2 också. jag tror du gillar en svensk ps3 bättre.

Talade vi inte om dvd...

Jag har redan en PS2, men jag funderade på att sälja den om PS3n är bakåtkompatibel. Känns onödigt med två som tar plats då.

Jasså? Jag trodde 80 gb var bakåtkompatibel. Vad är skillnaden mellan Ps2 compability, "Hardware (Emotion Engine)" och "Software emulation"?

Undra om det går att få tag på en svenskköpt 60 gb på tradera. Då är den ju både bakåtkompatibel och klarar svenska filmer :cool:

Gäst OneDream
Skrivet

en usa-köpt 80 gigare TROR jag man kan köra ps2spel på, men inte på en svenskköpt

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...